fbpx

צברתם הון? שלושת הנושאים שצריך לשים לב אליהם כדי לא לאבד אותו

על רקע גל החברות הישראליות שהונפקו בוול סטריט בשוויים גבוהים מתעוררת מחדש השאלה – איך לא מפסידים את הכסף לאורך זמן, מדוע "לא לשים את כל הביצים בסל אחד", כמה צריך לשים לב למיסוי – וגם כלל לחיים שרלוונטי לכל אחד מאיתנו – להוציא פחות!

ערן פלג, אתר ביזפורטל

הרבה כבר נכתב על מתעשרי ההיי-טק החדשים. אך מרבית הדברים שנכתבו ונאמרו התמקדו בהיבט הסוציולוגי (שלא לומר רכילות) – איך הם מתלבשים (טי שירט), הרגלי החיים שלהם (לא ישתנו באופן מהותי), איפה הם רוצים לגור (קונים דירה בת"א), וכדומה. לעומת זאת, מעט מאוד נכתב על השאלות הגדולות הניצבות עתה בפני מי שפתאום נפל לידיהם הון משמעותי. להלן מספר נקודות חשובות לתשומת לב המתעשרים החדשים:

ריכוז הון יכול להיות הרסני
ההיסטוריה מורה שגם החברות הוותיקות והממוסדות ביותר חוות ירידות חדות, בלתי צפויות, בערכן. הגרף המצורף כולל מספר דוגמאות בולטות מהעולם….
מס זה דבר חשוב
ככל שמדובר בהשקעות, חשוב לא רק איזו תשואה אתה משיג, אלא כמה מזה נשאר בידיך לאחר מס…..
ניצול מירבי של מסלולים וכלים פטורי או מצמצי-מס דרכם ניתן לבצע חלק מההשקעות
הוצאה גבוהה יכולה לפגוע בשימור ההון
חשוב לא רק מה מרווחים, אלא גם כמה מוציאים. אנשי השקעות תמיד מדגישים את העובדה כי תשואה וסיכון הולכים יד ביד. כלומר, ככל שהמשקיע ייקח יותר סיכון בתיק ההשקעות, כך יגדל פוטנציאל התשואה של התיק בטווח הארוך. אך, נקודה עליה שמים פחות דגש היא שככל שמדובר בשימור ההון, הרי שלרמת ההוצאות של בעל ההון (כאחוז מהתיק) יכולה להיות השפעה לא פחותה מהתשואה המושגת על תיק הנכסים…..

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר ביזפורטל

תמיד כאן לשירותכם: