fbpx

מה עדיף – פוליסת חיסכון או קופת גמל להשקעה?

שני מכשירים – פוליסות חיסכון וקופות גמל להשקעה הפכו ללהיטים בשנים האחרונות ונוגסים גם בתעשיית קרנות הנאמנות בזכות יתרונות מובנים שקיימים להם. אבל מה היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם?

נדב טסלר, אתר ביזפורטל

כשהריבית בפיקדונות הבנקאים כל כך נמוכה, אין פלא שחוסכים רבים מחפשים פתרונות חיסכון אלטרנטיביים. שני פתרונות פשוטים שמציעות חברות הביטוח ובתי ההשקעות הן פוליסת החיסכון וקופת הגמל להשקעה. הן לקופת הגמל להשקעה ולפוליסת החיסכון ישנם מאפיינים דומים כמו ליתר המוצרים הפנסיונים, אך לכל אחד מהם ישנם יתרונות שעשויים להיות רלוונטיים לחלק מהחוסכים.
קופת גמל להשקעה ופוליסת חיסכון – החלקים הדומים
שני מוצרי החיסכון מאפשרים לבצע הפקדות שוטפות או חד פעמיות למוצר, את הכספים ניתן למשוך בכל שלב בכפוף למס רווחי הון בשיעור של 25% בדומה להשקעות אחרות בשוק ההון. במרבית החברות ניתן לקחת הלוואה על כספי החיסכון בשיעור של 80% מהכספים, כאשר מרבית החוסכים משתמשים באפשרות זו לצורך מינוף כספי החיסכון

מה ההבדל בין קופת גמל להשקעה לפוליסת חיסכון?
ראינו כי ישנם נקודות דמיון רבות בין שני המוצרים, אך ישנם מספר מאפיינים ספציפיים לכל מוצר ומוצר שעשויים להפוך אותו לאטרקטיבי יותר בעיני חלק מהחוסכים.

היתרונות של קופת הגמל להשקעה
כלומר מצד אחד ניתן למשוך את הכספים בכל שלב בכפוף לתשלום מס רווחי הון, אך מנגד ניתן להשאיר את הכספים עד לגיל……
היתרונות בחיסכון בפוליסת החיסכון
בניגוד לקופת הגמל להשקעה, החיסכון בפוליסה אינו מוגבל בתקרה. גם חוסכים להם יש מאות אלפי שקלים יכולים לפתוח פוליסת חיסכון. לא פעם חוסכים בוחרים…..

החסרונות בפוליסת החיסכון
בדומה לקופת הגמל להשקעה, גם בפוליסת החיסכון ניתן להעביר את הכספים בין מגוון מסלולי ההשקעה שקיימים בתוכנית. אך בניגוד אליה, לא ניתן להעביר את הכספים בין החברות השונות או אפילו לייצר מהכספים קצבה חודשית. חוסכים שירצו…

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר ביזפורטל

תמיד כאן לשירותכם: