fbpx

ספטמבר בקרנות ההשתלמות: כולם בתשואה שלילית

מה התשואה של קרן ההשתלמות שלכם ואיך היא ביחס לאחרות? האם כדאי להתנייד בין קרנות (היום זה פשוט) ולמה בטווח הארוך אין מנהלים שמספקים תשואה עודפת? האם תשואה שלילית של חודש אחד אמורה להשפיע על ניהול התיק

נתנאל אריאל, אתר ביזפורטל

כל גופי החיסכון הניבו בחודש ספטמבר תשואה שלילית למשקיעים. אבל זה קורה, כזה הוא שוק ההון ואין מה להתרגש מירידות שמגיעות לאחר תקופות טובות של עליות. למעשה, מדובר בחודש הראשון השלילי מתחילת שנה – בהחלט לא רע. הסיבה לירידות בחודש ספטמבר היא הירידה בשווקים בעולם. התשואות של קרנות ההשתלמות הולכות יד ביד עם השווקים בעולם ואין סיבה שיתנהגו באופן שונה.
וכעת למספרים:
קרנות ההשתלמות במסלול הכללי הפסידו בחודש ספטמבר 2021 בממוצע 0.6%- וזאת לעומת תשואה ממוצעת של 1.4% בחודש אוגוסט. מתחילת השנה הניבו הקרנות בממוצע 9.33%, ומדובר בהחלט בשנה טובה לקרנות. התשואה הממוצעת ל-3 שנים עומדת על 23.4%, והתשואה הממוצעת בטווח הבינוני של 5 שנים עומדת על….

מי שהפסידה הכי פחות בחודש ספטמבר בקרנות ההשתלמות הכלליות (קרנות השתלמות עם פיזור בין השקעות סולידיות באג"ח למרכיב של מניות) היא הפניקס עם 0.01%- אחריה מגדל עם 0.31%- ומיד אחריה הראל עם 0.33%- והרביעית היא מור עם 0.44%-.
בתחתית נמצאות…..

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר ביזפורטל

תמיד כאן לשירותכם: