fbpx

הפקדות לפנסיה: כיצד ניתן למקסם את הזכויות הפנסיוניות?

צו ההרחבה לפנסיה במשק מחייב כל מעסיק בישראל להפקיד לעובדיו הפקדות מינימום לפנסיה. כדי למקסם את זכויות הפנסיה מומלץ לעקוב אחר רצף ההפקדות של המעסיק ולפנות לקבלת יעוץ משפטי לפי הצורך. עורך דין מסביר את כל מה שחשוב לדעת

אתר 12 N, בשיתוף עו"ד ליאור אלנקווה

בדיקה ומעקב אחר הפקדות המעסיק לקרן הפנסיה/ביטוח המנהלים במהלך תקופת העבודה הם הכרחיים, בין היתר לצורך הבטחת קצבה פנסיונית ראויה בעת פרישה. בכתבה זו ריכזנו עבורכם מספר דגשים ומידע לצורך הכרה, מעקב ובדיקה אחר זכויותיכם הפנסיוניות.

בהתאם לצו ההרחבה לפנסיה במשק, על מעסיק במדינת ישראל להפקיד לעובדיו הפקדות מינימום לפנסיה מתוך משכורתו של העובד בשיעור של 6.5 אחוזים – תגמולים מעסיק ו-6 אחוזים לפיצויי פיטורים. הפקדות אלו מצטרפות להפקדות בשיעור של 6 אחוזים שמנכה המעסיק ממשכורתו של העובד – תגמולי עובד.

במקרה של חוזה אישי, ניתן לבקש מהמעסיק להגדיל את ההפקדות הפנסיוניות לפיצויי פיטורים לשיעור של 8.33 אחוזים מהמשכורת, הגדלה זו לאורך טווח יכולה להיות משמעותית ביותר לצורך הגדלת קצבת הפרישה.

הפקדות לפנסיה
הפקדות המעסיק לפנסיה נדרשות להיות מהמשכורת הקובעת של העובד, כאשר חשוב להדגיש שעמלות מכירה אישיות הן חלק מהמשכורת הקובעת לצורך הפקדות לפנסיה. כשמדובר בסוכני מכירות או עובדים המועסקים בעמלות/תמריצים אישיים חודשיים, יש לוודא כי ההפקדות נעשות ממשכורת הבסיס בצירוף העמלות.
על מנת לבחון האם המעסיק מפקיד כראוי לקרן הפנסיה, יש ליצור קשר עם …..

כמו כן, יש לוודא, כי קיים רצף הפקדות לאורך כל חודשי עבודה ואין חוסרים בהפקדות. חוסרים בהפקדות יכולים לפגוע בקצבה הפנסיונית בעת פרישה, בין היתר מאחר שהכספים בקרן הפנסיה מופקדים במסלולים המניבים תשואה, שיחד עם הקרן אמורים להוות את קצבת הפנסיה לעובד.

חשוב להדגיש כי בקרן הפנסיה/ביטוח המנהלים קיים ביטוח אובדן כושר עבודה מובנה ולכן…..

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר MAKO.CO.IL

 

תמיד כאן לשירותכם: