fbpx
מיואש מול מחשב

עושים סדר: הדברים שחייבים לדאוג להם כשמחליפים מקום עבודה

מעבר בין עבודות הוא אף פעם לא דבר פשוט. סיום פרק משמעותי ותחילתו של פרק חדש ולא מוכר. מעבר להסתגלות לשינוי, יש עוד לא מעט דברים שצריך לדאוג להם כשעוברים למקום עבודה חדש

אתר בית השקעות אטשולר שחם

מעבר בין מקום עבודה אחד לאחר הוא הזדמנות לבדק בית משמעותי יותר בנוגע לחסכונות שנצברו במהלך השנים. עזיבה של מקום עבודה כרוכה בבירוקרטיה ובמילוי טפסים, וכן בקבלת החלטות שיכולות להשפיע בצורה משמעותית על העתיד, כמו האם מושכים כספי הפיצויים, האם רוצים לנייד את קרן הפנסיה או ההשתלמות לגוף אחר, לעדכן את המעסיק/ה החדשים באיזה מכשיר חיסכון פנסיוני להפקיד ועוד ועוד.
ההחלטות עשויות להיות מבלבלות, ולעיתים קשה לדעת מה באמת משתלם ומתאים למאפיינים שלנו בטווח הארוך. אז בואו נעשה סדר, ונבין מהם הדברים החשובים ביותר שצריך לדאוג להם כשעושים שינוי ומחליפים מקום עבודה.

טופס 161
כשמסיימים לעבוד במקום עבודה, מקבלים טופס 161, שמפרט את כל הפיצויים ומענקי הפרישה שאתם זכאים להם. טופס 161 מיועד למס הכנסה אך גם עבור משיכת

פיצויים: מושכים או משאירים לפנסיה?
הנושא שמתקשר באופן כמעט מידי להחלפת מקום עבודה הוא נושא הפיצויים. חוסכים רבים סבורים שמשיכת פיצויים היא נוהל רגיל בעת עזיבת עבודה, כאשר בפועל מדובר בטעות. חשוב לדעת שמשיכה של כספי הפיצויים יכולה להקטין את הקצבה הפנסיונית שתהיו זכאים לה ב…..

שמירה על הזכויות בקרן הפנסיה
סעיף זה חשוב במיוחד לעובדים שעזבו מקום עבודה וטרם מצאו מקום עבודה חדש. מעבר לחיסכון המיועד לפרישה, בקרן הפנסיה קיים גם רכיב ביטוחי שנועד למקרי קיצון …..

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר בית השקעות אלטשולר שחם

מיואש מול מחשב
תמיד כאן לשירותכם: