fbpx

"התובע הגיע אלי כמעט בוכה": גילה שמחצית מקצבת הפנסיה שלו – עברה לביטוח חיים

אחרי שנים ארוכות של חיסכון, גילה שמעון כי חברת מגדל העבירה חלק מכספי החיסכון שלו לביטוח חיים -מה שצפוי לחתוך את הקצבה שלו בחצי ■ "מגדל היתה צריכה להמליץ ללקוח לקנות ביטוח חיים בנוסף לחיסכון, אבל הוא בכלל לא שם לב שהכסף הזה משולם, כי הוא לא הגיע אליו מלכתחילה"

ג'ניה ולונסקי , אתר דה מרקר

החוסכים לפנסיה מצפים לכך שבהגיעם לגיל פרישה, הכסף שחסכו בעמל רב במשך עשרות שנות עבודתם, שנוכה מתלוש השכר שלהם, ישמש אותם לאחר שיצאו לפנסיה. עם זאת, כפי שגילה לתדהמתו שמעון, 64, בחלק מהכסף שהוא הפריש לביטוח המנהלים נקנה עבורו ביטוח בלא ידיעתו – כך הוא טוען בתביעה הייצוגית שהגיש נגד חברת הביטוח מגדל, וזה נעשה לטענתו בניגוד לחוק.

אילו היו מחזירים את המצב לקדמותו והסכומים במשך 18 השנה מאז החל שמעון לצבור לביטוח המנהלים, היו מנוכים רק עד לתקרה בהתאם לדין, כטענתו של שמעון בתביעה ולפי החישובים המוצגים שם – סכום הקצבה שלו היה 6,204 שקל. כיום היא צפויה להיות כמעט חצי מכך – 3,402 שקל.

"מה שהכי כואב זה שהתובע הגיע אליי כמעט בוכה", אומר עו"ד אסף שילה, המייצג את שמעון בתביעה הייצוגית. "הוא עבד במשך הרבה שנים בחברת אוטובוסים, ואמר לי שעד שהוא הצליח להגיע כעת לשכר נאה בזכות הוותק שלו, כשיגיע לגיל 67 הוא ייאלץ להמשיך לעבוד, כי הפנסיה שלו תהיה כמעט חצי ממה שהוא ציפה".
לדבריו, "אמנם אם הוא היה מת, היתה לו אלמנה עשירה, אבל הוא לא היה צריך את זה – ויותר מזה, היה אסור להם……

חלק נכבד מהחיסכון הופנה לביטוח

הבקשה לתביעה הייצוגית, שהוגשה לפני כשנתיים, נסובה סביב השאלה כמה מתוך ההפקדות לפנסיה ניתן לנכות עבור ביטוח ריסק – ביטוח חיים. הבקשה מתייחסת לפוליסות ביטוח מנהלים ישנות שהיו בתוקף ב-2003-1999, בדומה לפוליסה של שמעון.
עד 1999 לא היתה מגבלה כלשהי, והיו אנשים שחלק נכבד מהחיסכון שלהם הופנה לטובת ביטוח. כך מדגים המקרה של ל', ששילם עבור ביטוח שכלל לא ידע שיש לו: "הייתי שלוש שנים בישראל אז, וכשהתחלתי לעבוד החתים אותי הסוכן מטעם העבודה על המסמכים של ביטוח המנהלים. כעבור כעשר שנים……

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר דה-מרקר

 

תמיד כאן לשירותכם: