fbpx

צריכים להשתמש בכסף נזיל שחסכתם? הכירו עוד אפשרות

כולנו מבינים היום יותר מתמיד שחשוב לשמור על כספים שצברנו ליום סגריר או לטווח הארוך. אם חסכתם כסף בקרן ההשתלמות או בקופת הגמל ואתם חושבים למשוך אותם – כדאי לכם לחשוב שוב ולבדוק אפשרות של לקיחת הלוואה במקום

מגזין בית השקעות אלטשולר שחם

מדוע רצוי לשקול לקחת הלוואה מקרן ההשתלמות או קופת הגמל, ולא למשוך את החיסכון?

שלום זוהר, בשנים האחרונות ישנה התעוררות מצד חוסכים רבים לנושא של שמירה על כספים הנצברים במכשירי החיסכון השונים. מרבית מכשירי החיסכון מעניקים הטבות מס, חלקן ייחודיות ומשתלמות במיוחד, ומשיכת הכספים יכולה למנוע מהחוסכים את האפשרות לזכות בהן. לכן במקרים בהם יש צורך מידי בכספים ואין מקורות הכנסה חלופיים, אחת האפשרויות היא לקיחת הלוואה על חשבון הכספים שנצברו, ולהחזירם בסוף התקופה בהתאם לסוג ההלוואה שנבחר. כך, אפשר ליהנות משני העולמות, מצד אחד לשמור על כספי החיסכון שימשיכו להיות מושקעים בשוק ההון, לצבור ריבית – וגם ריבית דה ריבית – ובמקביל להשתמש בכספי ההלוואה לכל מטרה. אם למשל לקחתם הלוואה של 100 אלף שקלים, הכסף שלכם בקופה ממשיך לצבור תשואה בפועל. לשם המחשה, התשואה השנתית הממוצעת בקרנות ההשתלמות בחמש השנים האחרונות עמדה על 6.7%.

ומה לגבי גובה ההחזר של ההלוואה?

אז נגעת בנושא חשוב ומשמעותי. מצד אחד אנחנו ממשיכים ליהנות מתשואה לאורך השנים, ומן הצד השני צריך להבין מהם תנאי ההחזר של ההלוואה. ההלוואות על חשבון כספי חיסכון ניתנות לרוב בתנאים אטרקטיביים במיוחד, ביחס לתנאי הלוואות מגופים אחרים כמו בנקים או חברות אשראי. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שההלוואות הללו נחשבות….

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר בית השקעות אלטשולר שחם

תמיד כאן לשירותכם: