fbpx
גבר עובר מהכפר לעיר

ועדת הרווחה: מצוקה כלכלית רחבה של אזרחים ותיקים בעלי פנסיות נמוכות

מתוך 831 אלף גמלאים, רק 42% בלבד מקבלים פנסיה של 6,451 ₪ בממוצע. רוב חסרי הפנסיה – עולים שלא צברו בארץ די שנות עבודה לוותק; הנתונים לא משקפים את התמונה המלאה, שכן לפני שנת 2008 ניתן היה למשוך את כל הפנסיה בבת אחת ולחיות ממנה, כמו כן רבים לא הפקידו לפנסיה אך השקיעו בנכסים מניבים אחרים שמספקים הכנסה שוטפת

גיא טל , אתר ביזפורטל

ועדת העבודה והרווחה דנה היום (שלישי) במצוקתם הכלכלית של אזרחים ותיקים בעלי פנסיות נמוכות, שאינם זכאים להשלמת הכנסה.

לדברי יוזמת הדיון אלינה ברדץ'-יאלוב (ישראל ביתנו), יו"ר ועדת המשנה לקידום תעסוקה וסיוע לאזרחים-ותיקים ללא רשת ביטחון פנסיוני, עולים חדשים שעלו בגילאי הארבעים לחייהם, לא צברו בארץ די שנות עבודה לפנסיה. לא כל האזרחים הוותיקים זכאים כיום בהכרח לקצבת פנסיה חודשית מעבר לקצבאות המוסד לביטוח לאומי, שכן לא הייתה קיימת לפני 2017 חובת חיסכון בשנים בהם היו חלק ממעגל העבודה. אין כיום נתון כולל ביחס לשיעור הכיסוי הפנסיוני של האזרחים הוותיקים וגובה ההכנסה החודשית מחסכונות פנסיוניים.

שר האוצר, אביגדור ליברמן אמר: "בתקציב החדש הקצבנו מיליארד וחצי ₪ לשיפור מצבם של גמלאים חסרי פנסיה מספקת, וגם לניצולי השואה דאגנו להעלאת הקצבה מ-4,000 ל-6,500 ₪, בסה"כ הוקצו כ-17 מיליארד לסיוע לגיל השלישי. אין לנו פתרונות ישירים ומיידים לסייע לחסרי פנסיה מספקת, וזה אתגר המצוי לפתחנו".
טטיאנה מזרסקי (יש עתיד) תהתה מדוע אזרחים ותיקים שהם נכים קיבלו רק 75% מהתוספת לגמלת הנכים, ואילו מיכל וולדיגר (הציונות הדתית) הבהירה כי במהלך השנים הנכות רק מחמירה ויש להעלות את הקצבה ולא להפחיתה, והדגישה את חוסר-מוכנות בתי האבות לקלוט קשישים בעלי רקע נפשי.
לדברי מאיר שפיגלר, מנכ"ל הביטוח הלאומי, לראשונה הייתה בתקציב האחרון פעולה משמעותית לאזרחים ותיקים…

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר ביזפורטל

 

גבר עובר מהכפר לעיר
תמיד כאן לשירותכם: