fbpx

איך לקרוא את דו"ח הפנסיה השנתי בקלות?

מה צפויה להיות קצבת הפנסיה החודשית שלכם, כמה כסף הפקדתם השנה לחיסכון הפנסיוני ומה התשואה שהשיגה הקרן? כל אלו הם נתונים שחשוב מאוד לדעת כבר היום – ודו"ח הפנסיה השנתי מפרט אותם באופן נגיש וברור. כך תקראו אותו נכון ובקלות

אתר אשקלון.נט

החיסכון הפנסיוני הוא אולי הנכס הפיננסי החשוב ביותר שלנו, והוא משפיע רבות על היום שבו נצא לפנסיה. הסכום המצטבר בו עשוי לקבוע אם נוכל לפרוש ברווחה וליהנות מרמת חיים גבוהה ורצויה, מבלי להצטמצם או שהמשכורת החודשית תחסר לנו.
מאחר וקרנות הפנסיה הן מוצר שאורך חייו הוא עשרות שנים, חשוב להקפיד לעקוב אחריו מקרוב ולבדוק כמה כסף הפקדנו, מהו הסכום המצטבר, מהו גובה דמי הניהול וההוצאות ועוד – כל הנתונים הללו יספקו לנו תמונת מצב מלאה על החיסכון הפנסיוני שברשותינו. כדי לעשות זאת ביתר קלות, אנו מקבלים עדכונים שוטפים וביניהם דו"ח פנסיה שנתי – המכיל את כל המידע החיוני.
דו"ח זה מציג למעשה מספר טבלאות שבהן התנועות (ההפקדות) שנעשו בקרן מדי חודש ובסך הכל השנתי; התשלומים הצפויים מהקרן או קרנות הפנסיה; דמי הניהול וההוצאות שנוכו מהסכום המצטבר; מידע על הכיסויים בקרן ועוד. אם אתם תוהים כיצד יש לקרוא אותו נכון ולהבין ממנו דבר או שניים, לפניכם ההסברים החשובים עליו, סעיף אחרי סעיף.

חלק א': תשלומים הצפויים מקרן הפנסיה
בחלק זה, מופיעה טבלה ובה מפורטים התשלומים שאנו צפויים לקבל מקרן הפנסיה בתרחישים שונים. הנתון הראשון הוא….
מה חשוב לבדוק? האם סכומי הכיסוי הביטוחי אכן מתאימים למצב….

חלק ב': תנועות בקרן הפנסיה
חלק ג': אחוז דמי ניהול והוצאות..
חלק ד': מסלולי השקעה ותשואות

בחלק זה יופיעו מסלולי ההשקעה של קרן או קרנות הפנסיה של העמית, ושיעור התשואה בכל מסלול – אחרי ניכוי ההוצאות ולפני ניכוי דמי הניהול. מה חשוב לבדוק???

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר אשקלון.נט

תמיד כאן לשירותכם: