fbpx
מיואש מול מחשב

להכיר את הטעויות הגדולות בהפרשה לפנסיה

כל העובדים במדינת ישראל חייבים להפריש כספים לפנסיה. על השכירים ומעסיקיהם מוטלת החובה להפריש כבר מאז 2008, ובשנת 2017 הורחבה החובה גם לעצמאים עם כניסתו לתוקף של חוק פנסיית חובה לעצמאים.

דרור ניר קסטל, אתר ביזפורטל

על אף שעובדים רבים מעדיפים לא לעסוק בנושא – " כי אני לא מבין בזה", "כי זה עוד המון זמן", "כי זה עניין של זקנים" – חשוב לדעת שכספי הפנסיה אמורים להיות מקור ההכנסה העיקרי של רובנו אחרי הפרישה, וההחלטות שאנחנו מקבלים לגביהם היום הן קריטיות מבחינת סכום הכסף שימתין לנו מחר. אגב, מסתבר שגם המדינה מפסידה מחוסר הכנה של האזרחים לפנסיה – ראו כאן.
כל עובד, שכיר או עצמאי, יכול לבחור בעצמו את החברה שתנהל את קרן הפנסיה שלו ואת המסלול שבו ינוהלו הכספים. יתר על כן, כל מבוטח זכאי לעבור לקרן פנסיה אחרת או להחליף מסלול בכל עת שיבחר, תוך שמירה על הוותק ועל הזכויות שצבר.
אלא שדווקא מאחר שההפרשה לפנסיה הפכה לדבר אוטומטי, אנחנו לא משנים תכופות את מסלול הפנסיה על אף שבאפשרותנו לעדכן אותו, כך שייצר בשבילנו את סכום הכסף המקסימלי שבעזרתו נוכל לפרוש בשקט וליהנות מהחיים.
לפניכם הטעויות הגדולות שאנחנו עושים עם הפנסיה שלנו.

לא בודקים את התשואות….
לא בודקים את דמי הניהול. כמו התשואות, מתברר שהרבה מהישראלים לא בודקים כמה …
נשארים באותו מסלול גם כשמבוגרים
על אף שאפשר לעבור ולהחליף מסלולי פנסיה בכל עת, עובדים רבים אינם עושים זאת. אלא שככל שמתקרבים לפרישה, כדאי לשקול החלפת מסלול. בגיל צעיר חוסך יכול לבחור מסלול עם סיכון גבוה יותר, כי ההנחה היא ששוק ההון ישיג את התשואות הטובות ביותר לטווח הארוך. אבל חוסך לפני פרישה צריך….

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר ביזפורטל

מיואש מול מחשב
תמיד כאן לשירותכם: