fbpx
משפחה

האם המצב המשפחתי משפיע על ביטוח המנהלים שלך?

החיסכון הפנסיוני של רבים מאיתנו מנוהל בביטוח מנהלים, אך לא קל לעקוב אחר האותיות הקטנות של הפוליסה. למעשה, שינויים קטנים בפוליסה עלולים להשפיע דרמטית על החיסכון הפנסיוני העתידי שלנו כמו שינוי סטטוס משפחתי. אז הנה למה להקדיש זמן לביטוח המנהלים שלך

כתיבת מומחים , אתר ביזפורטל

קרן פנסיה וביטוח מנהלים הם החסכונות הפנסיונים המוכרים ביותר בישראל. ביטוח מנהלים הוא חיסכון פנסיוני שמיועד לתשלום קצבה חודשית לגיל הפרישה. ולא רק זה – ביטוח מנהלים, כשמו כן הוא, כולל מרכיב ביטוחי בדמות ביטוח חיים, וניתן להוסיף לפוליסה ביטוח אובדן כושר עבודה.

ביטוח מנהלים פועל לפי חוזה אישי עם חברת הביטוח שתנאיו לרוב אינם ניתנים לשינוי, זאת בשונה מקרן הפנסיה שבה התקנון זהה לכל החוסכים והוא עשוי להשתנות.

כבר מזמן לא רק למנהלים: בשנות ה-60 ביטוח מנהלים היה מיועד לעובדים שעבדו בחוזים אישיים, שלרוב היו בכירים ומנהלים. המוצר עבר אמנם גלגולים שונים, אבל שמו נשאר
למה המצב המשפחתי משפיע על ביטוח מנהלים?
ביטוח מנהלים מורכב ממספר מרכיבי ביטוח:

חיסכון לגיל הפרישה.
כיסוי במקרה של אובדן כושר עבודה.
כיסוי במקרה של פטירה – תשלום קצבה חודשית לשארים.

במילים פשוטות: החיסכון הפנסיוני מתבסס על הצרכים האישיים שלכם. סביר להניח שביום חתימת החוזה על ביטוח המנהלים הצרכים שלכם היו מסוימים, לדוגמה רק התחלתם לעבוד, הייתם רווקים והרווחתם משכורת יפה, אך ייתכן שהצרכים הללו השתנו במרוצת השנים – וכדאי לעדכן אותם.
כאמור, ביטוח מנהלים כולל הן מרכיב חיסכון פנסיוני והן ביטוחים שונים ולכן – כאשר המצב המשפחתי משתנה, זה עשוי להשפיע על מרכיבי החיסכון…..

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר ביזפורטל

משפחה
תמיד כאן לשירותכם: