fbpx
צעיר במחשב

איזה מין חוסכים אתם?

ישנו מגוון רחב של חוסכים. כאלה שלא מודעים, לא שואלים ולא בודקים, אלה שמנמנמים כל הדרך אל הפנסיה, המעורבים והבודקים, ואלה שלא חוסכים בכלל. אז מי אתם?

אתר בית השקעות אלטשולר שחם

כמו בכל נושא אחר, גם כשמדובר בחסכונות ובכסף שלנו, כל אחד מאיתנו נוהג ומתנהל בצורה שונה. ישנם חוסכים אשר עוקבים באדיקות אחר החסכונות שלהם, ואחרים נזכרים בהם אחת לכמה שנים במקרה הטוב. ישנם חוסכים שמבינים כמה חשוב לחסוך, ואחרים שהנושא לא נמצא בראש סדר העדיפויות שלהם. אז איזה מין חוסכים אתם?
1. לא שואלים, לא יודעים, לא בודקים – לסוג הזה של החוסכים משתייכים בדרך כלל (אבל לא רק) מי שנמצאים בתחילת הקריירה. חוסכים צעירים בתחילת דרכם המקצועית שהשתלבו לראשונה בשוק העובדה, אשר בקיאים מאוד בתנאים הסוציאליים המגיעים להם, כמו מימון ארוחות, שעות נוספות וטלפון נייד, אולם במה שקשור לחיסכון הפנסיוני הם לרוב לא ממש מבינים לעומק (ובואו נודה על האמת, פחות מתעניינים) מהן הזכויות שלהם ומה מגיע להם מבחינת החוק. מנגד, בקרב הציבור הרחב ישנה התעוררות משמעותית בכל הנוגע לחיסכון הפנסיוני, ולכן רצוי שגם חוסכים צעירים יותר יהיו מעורבים ויבינו שלהחלטות שלהם היום ישנה השפעה מהותית על החיסכון שיצטבר להם בעתיד.
טיפ: צעירים שמצטרפים למעגל העבודה ועושים את צעדיהם הראשונים בקריירה, צריכים לזכור מספר דברים. ראשית, חיסכון פנסיוני הוא חיסכון חובה עבור כל עובד שכיר ועצמאי במדינת ישראל, לפי חוק פנסיה חובה. כלומר, כשאתם מתחילים לעבוד בעבודה חדשה, ודאו שהמעסיק פותח לכם קרן פנסיה ומפקיד עבורכם כספים בכל חודש. ההחלטה היכן לנהל את קרן הפנסיה היא שלכם בלבד – תוכלו לבחור ב

2. מנמנמים כל הדרך אל הפנסיה….

3. מעורבים ובודקים – חוסכים מהסוג הזה נוטים לבדוק לעיתים קרובות את סטטוס החסכונות שלהם ויודעים בדיוק מה הסכום שצברו בכל מכשיר חיסכון כמו קרן פנסיה או קרן השתלמות. הם מבינים שיש ….

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר בית השקעות אלטשולר שחם

 

צעיר במחשב
תמיד כאן לשירותכם: