fbpx

בגלל הסנקציות: חשש לפנסיות של עשרות אלפי יוצאי רוסיה בישראל

על רקע השלכות הפלישה הרוסית לאוקראינה, דנו שרים בממשלה באפשרות שמוסקבה לא תעביר פנסיות לכ-57 אלף גמלאים יוצאי רוסיה שחיים בישראל. פעיל עלייה: "נראה שרוסיה משתמשת בעולים כדי ללחוץ להפסקת הסנקציות"

איתמר אייכנר, אתר YNET

בעקבות הסנקציות הבינלאומיות על רוסיה, בממשלת ישראל חוששים שמוסקבה לא תעביר את הפנסיות לכ-57 אלף גמלאים יוצאי רוסיה אשר חיים בישראל וזכאים לפנסיה מארץ מוצאם. שרי האוצר, הקליטה והחוץ קיימו השבוע דיון בשאלה מה לעשות במקרה שגמלאים אלה לא יקבלו את הפנסיות שלהם מרוסיה לאורך זמן.
בישראל חיים שתי קבוצות של גמלאים יוצאי רוסיה: הקבוצה הראשונה מונה כ-40 אלף גמלאים שמקבלים את הפנסיות שלהם (בין 300 ל-1,500 שקל בחודש) ישירות ממוסקבה אחת לרבעון. לקבוצה זו התווספו עוד כ-1,200 גמלאים שעלו לארץ מאז פרוץ המלחמה בין רוסיה לאוקראינה.
רוסיה הודיעה בחודש שעבר כי תפסיק להעביר פנסיות לגמלאים רוסים שחיים בחו"ל ואלה יצטרכו לפתוח חשבון בנק ברוסיה ולקבל את הכסף ברובל. התירוץ הרשמי לכך הוא שרוסיה לא יכולה להעביר את הכספים לחו"ל בגלל הסנקציות על מערכת הסוויפט (תשתית ההודעות הפיננסיות שמקשרת בין הבנקים במאות מדינות בעולם).
ואולם, לפי הערכות זאת הדרך של רוסיה ללחוץ על ממשלות המערב להפסיק את הסנקציות נגדה. המשמעות של אי העברת הכספים מרוסיה לחו"ל היא שחלק ניכר מאותם 40 אלף גמלאים…..

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר YNET

 

תמיד כאן לשירותכם: