fbpx
פיטורים

מהו כיסוי ביטוחי לשארים בקרנות הפנסיה ומתי אפשר לוותר עליו?

מעבר לחיסכון המצטבר עבור התקופה שלאחר הפרישה, בקרן הפנסיה יש גם כיסויים ביטוחיים שונים. אחד מהם מיועד לשאריו של החוסך ומטרתו היא לדאוג להם במקרה שבו הלך לעולמו. מה משמעות הכיסוי והאם ומתי ניתן לוותר עליו?

אתר ביזפורטל

בישראל, החל משנת 2008, החיסכון הפנסיוני הוא חובה – בין אם מדובר בעובדים שכירים או בכאלו עצמאים. מדי חודש מופקדים בו כספים על חשבון העובד והמעסיק ובמשך עשרות שנים, יחד עם הריבית דריבית, הם מצטברים לסכום שישמש את העובדים לאחר פרישתם לגמלאות, כאשר לא יקבלו עוד שכר חודשי מעבודה.
קרנות פנסיה הן ממכשירי החיסכון הפנסיוני העיקריים המשמשים כחיסכון לפנסיה, ואחד המאפיינים הבולטים שלהן הוא הכיסוי הביטוחי, שמציע מגוון מסלולי ביטוח בהתאמה לצרכי החוסך. כלומר, חלק מההפקדה לקרן משמש לתשלום עבור כיסוי הביטוח, במקרה של פגיעה המובילה לאובדן כושר עבודה (נכות), וכן קצבת שארים במקרה של מות החוסך חלילה.
מטרת הכיסוי הביטוחי לשארים היא לסייע לקרוביו של הנפטר מעת שהלך לעולמו ואינו משתכר עוד למחייתה של המשפחה. מיהם בעצם אותם שארים? בן או בת הזוג של העובד וכן ילדיו – עד שיגיעו לגיל 21, כך שאם חלילה ילכו העובד או העובדת לעולמם, הם יקבלו קצבה חודשית מביטוח זה (ההגדרה המלאה של השארים נמצאת בתקנון הקרן). מה עוד חשוב לדעת אודותיו והאם ומתי ניתן לוותר עליו? הנה כל הפרטים.

האם ניתן לוותר על כיסוי ביטוחי לשארים?
מאחר והפרמיה על הכיסוי משולמת מתוך ההפקדה של העובד לקרן, הרי שהיא נלקחת מהחיסכון הפנסיוני המצטבר שלו. לכן, יתכן ובמקרים מסוימים, יבחרו העובד או העובדת לוותר על כיסוי ביטוחי זה. כך למשל, רווקים ללא ילדים יוכלו…

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר ביזפורטל

 

פיטורים
תמיד כאן לשירותכם: