fbpx

מה משתלם יותר מבחינת מיסוי לפנסיונרים: תיקון 190 או פוליסת חיסכון?

מה משתלם יותר מבחינת מיסוי לפנסיונרים: תיקון 190 או פוליסת חיסכון?

אחרי שעבדתם עשרות שנים וצברתם לא מעט כסף והגעתם למסקנה שאתם לא רוצים שהוא סתם ישכב בבנק ויעלה אבק, וכעת אתם מתלבטים אם עדיף להשקיע אותו בקופת גמל תיקון 190 או בפוליסת חיסכון, כדי שיהיה נזיל אבל שגם יצבור תשואה. אז מה יותר כדאי? המשיכו לקרוא כדי לגלות.

אתר ashkubit.com

למה חשוב להכיר את ההבדלים בין חיסכון בקופת גמל תיקון 190 לבין פוליסה חיסכון?
כל אדם שצבר כספים לאורך השנים יכול למקסם את הרווח שיוכל להפיק מהחיסכון שלו, אך לשם כך יש לפנות זמן ולהקדיש מחשבה כדי לתכנן את העתיד. כיום ישנם אופציות רבות הפתוחות בפני ציבור החוסכים הוותיקים, והשתיים הבולטות ביותר הן חיסכון באמצעות תיקון 190 וחיסכון באמצעות פוליסת חיסכון פיננסי . לכל אחת מהאופציות ישנן יתרונות וחסרונות שחשוב להכיר ולהבין, על מנת לקבל את ההחלטה הנכונה ביותר עבורכם.

לבחירה באפיק החיסכון האידיאלי עבורכם יש משמעות כפולה, כיוון שהיא משפיעה הן מבחינת התשואה שתרוויחו על כספכם, והן מבחינת תשלום מס רווחי הון למדינה. בחירה נכונה תאפשר לכם גם למקסם את הרווח וגם לצמצם את תשלום המס.

מתחילים מהבסיס: חיסכון פיננסי לעומת חיסכון פנסיוני…..

מהם היתרונות של קופת גמל לפי תיקון 190?
מאז כניסתו לתוקף של תיקון 190 בשת 2012. ניתן להשתמש במוצרי החיסכון הפנסיוניים כאפיקי השקעה של הכספים הנזילים לכל מי שעבר את גיל 60, ובתנאי שהוא גם מקבל קצבה מזערית (4,606 ₪ נכון לשנת 2022). בזכות תיקון זה פנסיונרים יכולים ליהנות מפתרון גמיש ואיכותי שניתן לשלב אותו גם עם מוצרי חיסכון נוספים.

לתיקון 190 ישנם יתרונות רבים:

ניתן להפקיד את הכסף לקופת גמל ולשמור עליו נזיל (=זמין בכל עת) ובמקביל להמשיך ליהנות מהתשואות של הקופה ובעצם כך להגדיל את החיסכון שלכם לשנות הפרישה.
ניתן למשוך את הכסף בכל עת בבת אחת, ללא קנס או עמלה, אלא רק בכפוף למס רווחי הון (בתנאי שהם מקבלים לפחות קצבת פנסיה מזערית)
הכספים מנוהלים באופן מקצועי בשוק ההון על ידי מומחים של בתי השקעות ובדמי ניהול מוזלים
מקבלים הטבות מיסוי משמעותיות כגון – דחיית מס רווחי הון למועד המשיכה, מעבר חופשי בין מסלולי השקעה (רמת הסיכון המועדפת על החוסך) ובין גופים מנהלים והטבות מס נוספות…..

מהם היתרונות של פוליסת חיסכון?

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר אתר ashkubit.com

תמיד כאן לשירותכם: