fbpx

לא לוקחים סיכון: איך בוחרים ביטוח נסיעות לחו"ל

עונת הנסיעות לחו"ל מגיעה לשיאה, ולמעלה מ-95 אחוזים מהישראלים רוכשים ביטוחי נסיעות לחו"ל. כך תבחרו את הביטוח המתאים לכם

רונית מורגנשטרן, אתר mako

למרות עיכובי וביטולי טיסות, ולמרות הסיכון היותר גבוה מתמיד להגיע למלון בלי המזוודות – בחודש אוגוסט צפויים למעלה מ-1 מיליון ישראלים לצאת לחו"ל, רובם לחופשה. הישראלים די ממושמעים בכל הקשור לרכישת ביטוח נסיעות לחו"ל ומוכנים להוסיף עוד כמה עשרות או מאות שקלים, תלוי ביעד ומשך הנסיעה, כדי לא לקחת סיכונים בטיול. ההערכה בענף היא שלמעלה מ-95 אחוזים מהישראלים הנוסעים לחו"ל, רוכשים גם ביטוח נסיעות, בייחוד עכשיו כשהכאוס בנמלי התעופה חוגג.
ביטוח נסיעות לחו"ל הוא אחד המשתלמים ביותר לחברות הביטוח; על פי נתוני רשות שוק ההון, התביעות שהן משלמות בתחום זה מגיעות ל-44 אחוזים בלבד מסכום הפרמיות שהן מקבלות. לצורך השוואה, בביטוח רכב מקיף אחוז התביעות מגיע ל-70 אחוזים ואחוז התשלומים בביטוחי דירה עומד על 63 אחוזים. בשנת 2019 הגיע היקף ההכנסות שלהן מביטוח נסיעות לכ-856 מיליון שקלים כ-80 אחוזים מרכישות פרטיות והשאר קבוצתיות. השנה, שבה נפתחו השמים לטיסות לישראלים, מצפים להגיע להיקפים דומים.

מה כולל ביטוח נסיעות לחו"ל?
ביטוח נסיעות הוא קודם כל ביטוח רפואי וביטוח צד ג'. ברגע שאנחנו עוזבים את גבולות ישראל, הביטוח הרפואי שיש לנו לא תקף, ולכן יש צורך לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל. הביטוח רפואי מכסה בין השאר חילוץ ופינוי לבית חולים במקום השהייה, קבלת טיפול רפואי במקרה של מעורבות בתאונה או פציעה, הוצאות טיפול נמרץ ואשפוז (עלות יום אשפוז בחו"ל יכול להגיע לעשרות אלפי דולרים), פינוי באמצעות מטוס לארץ; ייעוץ רפואי, רכישת תרופות, וטיפולי שיניים (במקרה חירום). בנוסף, הוא כולל לאדם בן 30 בריא שנוסע לאירופה, עלות הביטוח תהיה כ-2 דולרים ליום.
ביטוח כבודה הוא תוספת לפוליסה הבסיסית. בעבר הוא נכלל בביטוח הנסיעות, אבל החל מספטמבר 2017, אז חלה רפורמה בענף, הועברו חלק מהכיסויים שנכללו בחבילת הבסיס, ל"הרחבות" או "תוספות" בתשלום נוסף. ההרחבות הללו כוללות: ביטוח כבודה, ביטול וקיצור נסיעה, כיסוי לטיול הכולל ספורט אתגרי (אם הוא כולל טיפוס הרים, באנג'י, סקי וכד'), ביטוח מחשב נייד וסלולרי, כיסוי להחמרה במצב רפואי קיים או מצב של הריון. תוספת חדשה שנכנסה לאחרונה היא כיסוי לקורונה (הדבקה בחו"ל, ביטול טיסה עקב הדבקה ועוד), שלרוב מכפיל את הפרמיה הבסיסית. על תוספת כבודה משלמים עוד חצי דולר בערך. כל הרחבה היא עוד כמה שקלים לפרמיה.

איפה הכי כדאי לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל?…..

בלשכת סוכני הביטוח ערכו ממש בימים אלה השוואה מפורטת בין הכיסויים והפרמיות שמציעות החברות השונות, בחבילה הבסיסית (כשהיעד הוא אירופה בעיקר) הכוללת הוצאות רפואיות פלוס איתור, חיפוש וחילוץ, פלוס צד ג' (במידה והמבוטח פגע ברכוש או במישהו בחו"ל).
בארה"ב המצב שונה והביטוח לארה"ב יקר בהרבה, מכיוון ששירותים הרפואיים בארה"ב יקרים יחסית,ולכן הכיסויים גדולים יותר והפרמיה היא בהתאם:….

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר MAKO.CO.IL

תמיד כאן לשירותכם: