fbpx

סוכן אובייקטיבי וחיות אחרות – מיהם בעלי המקצוע בעולם הפיננסים?

רשות שוק ההון פרסמה לאחרונה את רפורמת הסוכן האובייקטיבי, כלומר סוכני ביטוח שיקבלו עמלה זהה מכל היצרנים הפנסיוניים. הדרך לכך עוד ארוכה, ודורשת שינויי חקיקה, וכעת מקדמת הרשות היבטים אחרים של הרפורמה העוסקים בעיקר בגילוי ללקוחות. גילוי זה, חשוב מאוד, כיוון שבשנים האחרונות העולם הפיננסי, שכולל מוצרים פנסיוניים, מוצרי השקעה בשוק ההון ומחוצה לו, והרבה מאוד גופים שמציעים אשראי, הולך והופך מורכב יותר. אם פעם היינו הולכים לבנקאי בלבד, היום אנו נתקלים ביותר ויותר בעלי מקצוע, עם שמות מאוד יצירתיים, למשל….

מיכל ארצי, אתר FUNDER.CO.IL

בשבוע שעבר השיקה רשות שוק ההון את רפורמת הסוכן האובייקטיבי, כלומר סוכני ביטוח שיקבלו עמלה זהה מכל היצרנים הפנסיוניים. הדרך לכך עוד ארוכה, ודורשת שינויי חקיקה, וכעת מקדמת הרשות היבטים אחרים של הרפורמה העוסקים בעיקר בגילוי ללקוחות. גילוי זה, חשוב מאוד, כיוון שבשנים האחרונות העולם הפיננסי, שכולל מוצרים פנסיוניים, מוצרי השקעה בשוק ההון ומחוצה לו, והרבה מאוד גופים שמציעים אשראי, הולך והופך מורכב יותר. אם פעם היינו הולכים לבנקאי בלבד, היום אנו נתקלים ביותר ויותר בעלי מקצוע, עם שמות מאוד יצירתיים, למשל "מעצבת חשבונות בנק", "מוביל לצמיחה משפחתית", וכו', וקשה לדעת מי בעצם עומד מאחוריהם. אז אלו בעלי המקצוע הפעילים העיקריים בתחום הפיננסים:

עולם ביטוח והפנסיה:

בעולם הפנסיוני פועלים מספר בעלי מקצוע. הראשון, הוא המשווק פנסיוני יכול להיקרא גם סוכן פנסיוני או סוכן ביטוח פנסיוני. מדובר באותו איש מקצוע שהוא סוכן בעל רישיון מרשות שוק ההון לתכנן ולשווק מוצרים בתחום הפנסיוני. לב השירות הוא ניהול תיק החיסכון הפנסיוני לטווח ארוך: מוצרי הגמל, פנסיה, ביטוחי מנהלים, פוליסות חיסכון לכל ילד, מוצרי השקעה כמו קופות גמל להשקעה, קרנות השתלמות ופוליסות חיסכון. בנוסף, הוא נותן שירות בתחום ביטוחי הבריאות, הסיעוד, החיים, והביטוחים הנלווים למוצרים הפנסיוניים כגון נכות ואבדן כושר עבודה. כיום, חלק גדול מהסוכנים הפנסיוניים מעניקים מעטפת רחבה יותר של תכנון כל הצרכים וההגנות של המשפחה לפי שלבים בחיים, חסכונות במוצרים שונים, ועוד.
את הרישיון מטעם רשות שוק ההון מקבלים לאחר התמחות, וכן לאחר שורה של בחינות הסמכה רשמיות של המדינה. כבעל רישיון הוא כפוף לחוזרי התנהלות של רשות שוק ההון, ולפיקוחה. לסוכן יש חובת אמון כלפי הלקוח, אבל חשוב להיות ערים לכך שחברות הביטוח ובתי ההשקעות שאת המוצרים שלהם הוא מוכר, מתגמלות אותו בשיעורים שונים, כך שנוצרת לו כדאיות כלכלית שונה להציע לכם מוצר כזה או אחר.
בעל מקצוע נוסף שפועל בעולם הפנסיה הוא היועץ פנסיוני נדרש לרישיון זהה למשווק הפנסיוני, הוא עוסק באותם תחומים כמו המשווק הפנסיוני, ונמצא תחת אותו פיקוח של רשות שוק ההון. הרישיון עצמו הוא רישיון שונה, כלומר אדם לא יכול להיות גם משווק פנסיוני וגם יועץ פנסיוני, וזאת בשביל להדגיש את השונות בין משווקים שיכולים לקבל תגמול שונה מיצרנים, לכאלו שמקבלים תגמול זהה בשיעור שנקבע בחוק. מרבית היועצים הפנסיונים נמצאים כיום בבנקים, אם כי ניתן למצוא גם יועצים פנסיוניים עצמאים….

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר FUNDER.CO.IL

 

תמיד כאן לשירותכם: