fbpx

סוף סוף חודש חזק בקופות הגמל: תשואה של 3.2% בממוצע בחודש יולי – אלטשולר ראשון

חודש יולי היה מצוין בשווקים: הקופה הטובה ביותר (כנראה אלטשולר) צפויה להציג תשואה של 4.2%, כך על פי תחזית מיטב; המסלול המנייתי השיג ביולי 6.8% בממוצע – שוב מוכח שאי אפשר לתזמן את השוק. מי שברח בירידות כנראה פספס את העליות של חודש יולי; מתחילת השנה התשואות עדיין שליליות

נתנאל אריאל , אתר ביזפורטל

לאחר חצי שנה קשה בקופות הגמל, חודש יולי הוא החודש עם התשואה הטובה ביותר מתחילת השנה – בעקבות העליות בשווקים. בארץ השווקים עלו ב-6-7% ובארה"ב הנאסד"ק קפץ ב-12.3% וה-S&P500 זינק ב-9.1%. על פי תחזית אבי ברקוביץ, משנה למנהל השקעות ראשי במיטב גמל ופנסיה, התשואה הממוצעת של קופות הגמל הגדולות תעמוד על 3.2%, כאשר טווח התשואות של כלל הקופות אמור לנוע במנעד של בין תשואה של 2.8% לבין תשואה של 4.2%.

מי שצפויה להוביל בחודש יולי את התשואות היא אלטשולר שחם, כיוון שבאופן כללי יש לה חשיפה גבוהה יותר למניות ומעבר לכך – היא חשופה יותר לחו"ל לעומת שאר הקופות. אז מדובר בחודש טוב לאלטשולר, בפער של 1% ויותר לעומת המתחרים, אבל אלטשולר עדיין נמצאת מתחת לכולם בשנה וחצי האחרונות (ולמעשה גם בתקופות הארוכות יותר) והיא צריכה עוד חודשים של עליות בשווקים כדי לחזור לתמונה (הנה התשואות במחצית הראשונה של השנה בקרנות ההשתלמות ובפנסיה)
זהו החודש הטוב ביותר לקופות מאז ראשית השנה. ברוב חודשי השנה התשואות היו שליליות, פרט לחודש מרץ בו התשואה היתה חיובית ברמה של 0.7%. כלומר: הכלל הבסיסי של אי אפשר לתזמן את השוק, אי אפשר לדעת מתי הירידות ייגמרו ויגיעו עליות – ממשיך להתקיים. מי שברח מהשוק בזמן הירידות בחודשים הקודמים הפסיד את העליות החדות של חודש יולי.
הנה הטבלה לחודש יולי: …..

באג"ח הקונצרני המקומי נרשמה מגמה חיובית. מדד התל בונד 20, מדד התל בונד 40 ומדד התל בונד 60 עלו ב…….

 

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר ביזפורטל

תמיד כאן לשירותכם: