fbpx

קופות הגמל הפסידו 1.2% בממוצע בחודש אוגוסט

כך על פי תחזית בית ההשקעות מיטב. לאחר חודש יולי המצוין בשווקים וגם בקופות, הגיע חודש אוגוסט עם 'חזרה לשגרה' של ירידות, מאז תחילת השנה. טווח התשואות ינוע בטווח של מינוס 0.7% עד 1.7%

נתנאל אריאל , אתר ביזפורטל

חודש אוגוסט הוא עוד חודש שלילי מבחינת החוסכים. קופות הגמל צפויות להציג בחודש אוגוסט ירידה של 1.2% בתשואות. זאת לאחר שבחודש יולי הן זינקו ב-3.2%, כך על פי תחזית אבי ברקוביץ, משנה למנהל השקעות ראשי במיטב גמל ופנסיה.
אם לא יהיה שינוי לטובה בשליש האחרון של השנה, שנת 2022 כבר מסתמנת כשנה של תשואות שליליות. צריך לזכור – אם אתם חוסכים לטווח ארוך התשואות עדיין חיוביות ובהחלט טובות. פעם ב-4 שנים בערך השוק מסיים שנה בירידות, אבל מה שחשוב זה להתמיד בחיסכון, כך צוברים לאורך שנים את אפקט הריבית דריבית של צמיחת הכסף. לא כדאי לנסות ולתזמן את השווקים. בדרך כלל יוצאים מוקדם מדי (לפני עליות) מאוחר מדי (הרבה אחרי ירידות) וגם חוזרים לשוק מאוחר מדי (אחרי הרבה עליות) – בצורה כזו מפסידים את עיקר התשואה של שוק ההון לאורך השנים.

בעוד בישראל נרשמו עליות שערים…..
מה קרה למדדים בעולם מתחילת השנה?
ה-500 S&P ירד ב-17%, הדאו ג'ונס ירד ב-13.3% והנאסד"ק ירד ב-24.5%. הדאקס הגרמני ירד ב-19.2%, הקאק הצרפתי ירד ב-14.4%, יורוסטוקס50 ירד ב-18.2%.
מדד הניקיי היפני ירד רק ב-2.4%.
בישראל נרשמה מגמה מעורבת: ….

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר ביזפורטל

 

תמיד כאן לשירותכם: