fbpx
משפחה

הילדים בני 18 ותכנית "חיסכון לכל ילד" שלהם נפתחה? כל מה שחייבים לדעת

ילדים שהגיעו לגיל 18 זכאים למשוך את הכספים שנצברו עבורם בתכנית חיסכון לכל ילד מטעם המדינה. במידה וילדיכם יבחרו שלא למשוך את הכסף,
הם יכולים לצבור סכום הרבה יותר גבוה. הנה כל מה שחשוב לדעת לפני שמבצעים פעולה בלתי הפיכה

לילך הירשהורן, אתר בית השקעות אלטשולר שחם

לפני שנצלול לטיפים החשובים, בואי נזכיר בקצרה מהי תכנית חיסכון לכל ילד ומי זכאי לה?
שלום זוהר, חיסכון לכל ילד היא אחת התכניות הבולטות של השנים האחרונות. במסגרת התכנית, זכאים כל ילד וילדה בישראל לחיסכון חודשי מטעם המדינה עד שיגיעו לגיל 18. בכל חודש מפקידה המדינה 52 שקלים, וההורים יכולים להכפיל את סכום החיסכון ולבחור להוסיף 52 שקלים נוספים בעבור כל ילד. התוספת תילקח מתוך קצבת הילדים שמשולמת מטעם הביטוח הלאומי. החיסכון עצמו מנוהל בקופת גמל או בבנק – בהתאם לבחירת ההורים בעת פתיחת החיסכון, או כברירת מחדל במידה ולא בוצעה בחירה. אם הנכם הורים למתבגרים שהגיעו לגיל 18, ייתכן שהם כבר קיבלו מכתב מהגוף המנהל על כך שהחיסכון שלהם זמין למשיכה.

לילך, מה חשוב לדעת לפני שמחליטים למשוך את הכספים?
לילדים יש נטייה לרוץ ולמשוך את הכסף מבלי להבין לעומק את המשמעות. לכן, רגע לפני שמבצעים את המשיכה שהינה צעד בלתי הפיך – כדאי להסביר להם כמה דברים. קודם כל, כדאי לזכור שהחל מגיל 18 האפשרות למשוך את הכספים נשמרת ואפשר למשוך אותם בהמשך. אם החיסכון של ילדיכם מושקע בקופת גמל באחד מבתי ההשקעות, הם יוכלו להמשיך ליהנות מניהול מקצועי של הכספים בשוק ההון. מעבר לפוטנציאל התשואה, משיכת הכספים פירושה הפסד של מענק כספי בגיל 21 למי שלא משכו את הכספים.

האם אפשר להפקיד סכומים נוספים לחיסכון במסגרת התכנית???

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר בית השקעות אלטשולר שחם

משפחה
תמיד כאן לשירותכם: