fbpx

נקודות הזיכוי שמגדילות את שכר הנטו: מי זכאי ומה גובה ההטבה? המדריך המלא

נקודות זיכוי הן הטבה משמעותית שמאפשרת הקטנה של תשלום מס ההכנסה – הטבה שיכולה להגיע לאלפי שקלים בשנה. רק לאחרונה הורחבה הזכאות גם עבור הורים לילדים בגילאי 6-12. כיצד תדעו לכמה נקודות אתם זכאים ואיך תבדקו האם אתם מקבלים אותן במלואן?

אתר בית השקעות אלטשולר שחם

יוקר המחיה בישראל הוא בין הגבוהים בעולם, וזה כבר מזמן לא סוד. מחירי המוצרים והשירותים עולים באופן כמעט שוטף, וגם המיסים שנלקחים ישירות מהשכר מכבידים על ההכנסה הפנויה שנשארת בידינו בסופו של דבר. כדי להקל במעט על התשלומים השונים, חשוב להכיר את ההטבות השונות שמגיעות לנו מהמדינה. אחת מהבולטות שבהן היא מתן נקודות זיכוי ממס ההכנסה, שמקטינות את תשלום המס למס ההכנסה וכך שכר הנטו גבוה יותר. נכון לשנת 2022, שוויה של כל נקודת זיכוי עומד על סך של 223 שקלים, כך שבהסתכלות שנתית מדובר בהטבה שכולה להגיע לאלפי שקלים בשנה עבור כל אדם.
ברובד הבסיסי ביותר, כל תושב ישראלי זכאי לקבל 2.25 נקודות זיכוי בכל חודש, בשווי של כ-6,021 שקלים בשנה. נשים זכאיות לקבל חצי נקודת זיכוי נוספת, כך שכל אישה תושבת ישראל עשויה ליהנות בכל שנה מהטבת מס בשווי של כ-7,359 שקלים. מלבד זכאויות אלה, ישנן קריטריונים נוספים המקנים זכאות לנקודות זיכוי ספציפיות, כדוגמת השלמת תואר אקדמי, חיילים משוחררים, גירושין, הורים לילדים ועוד.

הזכאות הורחבה גם להורים לילדים בני 6-12
בחודש פברואר האחרון, הורחבה הזכאות עבור הורים לילדים, ואם עד כה רק הורים לילדים עד גיל 5 היו זכאים להטבות של נקודות זיכוי, הרי שעם כניסת החוק לתוקף, גם הורים לילדים בגילאי 6-12 זכאים להטבה זו. המשמעות היא הגדלה ישירה של שכר הנטו של הורים לילדים בגילאים אלו. אז איך זה יעבוד? כל הורה מקבל נקודת זיכוי אחת בעבור כל ילד בגילאים 6-12, ומאחר והזכאות היא מתחילת השנה, במידה ואתם זכאים תקבלו גם את הסכום רטרואקטיבית על החודשים שחלפו.
ניתן לבדוק לכמה נקודות זיכוי הנכם זכאים במגוון דרכים. ראשית, באתר רשות המיסים ישנו סימולטור המאפשר לכם להזין את פרטיכם האישיים כמו גילכם, מצבכם המשפחתי, מספר הילדים שלכם וגילם ועוד. לאחר מילוי פרטים אלו, הסימולטור יציג בפניכם את מספר נקודות הזיכוי שאתם זכאים להן*. במקביל, יש לעדכן את מחלקות השכר בארגון שבו אתם עובדים בכל שינוי באחד הקריטריונים שעשויים להקנות לכם נקודות זיכוי, ולוודא שאתם אכן מקבלים את מלוא נקודות הזיכוי המגיעות לכם. בכל מקרה, פירוט נקודות הזיכוי מופיע ב….

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר בית השקעות אלטשולר שחם

 

תמיד כאן לשירותכם: