fbpx
גבר עובר מהכפר לעיר

הפנסיות תקועות ברוסיה, המדינה לא עוזרת, והגמלאים בישראל נדחפים לחברות פרטיות

עשרות אלפי גמלאים תלויים בפנסיות שנתקעו בגלל הסנקציות, ולמרות ההבטחות אין פתרון באופק | לפי עדויות שהגיעו ל'דבר' חלקם משלמים אלפי שקלים לחברות פרטיות שמבטיחות לעקוף את הבעיה
אתר דבר, davar1.co.il

פנסיונרים יוצאי בריה"מ לא מקבלים תשלום פנסיה מרוסיה כבר יותר משנה בגלל הסנקציות על רוסיה, למרות שלכאורה הושגו סיכומים שאמורים לפתור זאת. לפי עדויות שהגיעו ל'דבר', חלקם פונים בלית ברירה לחברות פרטיות שדורשות אלפי שקלים על חידוש תשלומי הפנסיה במסלולים 'עוקפי סנקציות'.

ההחרגה לא עובדת
הסנקציות שהוטלו על המערכת הפיננסית ברוסיה בעקבות הפלישה לאוקראינה, הביאו לכך שעשרות אלפי גמלאים שעלו לישראל מברית המועצות לשעבר, הפסיקו לקבל את כספי הפנסיה המשולמים להם על ידי הפדרציה הרוסית. מדובר בגמלאים שעבדו שנים רבות בברית המועצות שם לא צברו קרן פנסיה מסודרת, ורבים מהם תלויים בתשלום לקיומם היומיומי.

החרגת תשלום הקצבאות מהסנקציות על ידי הבנק במרכזי בארה"ב (הפדרל רזרב) לא הצליחה לפתור את הבעיה, וזאת בגלל הסנקציות על הבנקים הרוסים, והגופים הפיננסים שיכולים לסייע להגיע ליעדו. שר האוצר אביגדור ליברמן התערב בעצמו בנושא, אבל לא הצליח להביא לכך שהכסף יעבור.
לתוך הוואקום בו המדינה נכשלת מלסייע נכנסות חברות פרטיות, ביניהן חברת IDEALFORM INTERNATIONAL, המספקת לאזרחי רוסיה לשעבר סיוע בהסדרת מסמכים כלכליים ומשפטיים, כמו ירושות, אזרחות ופנסיות. החברה, שהמטה המרכזי שלה בישראל אך היא מספקת שירותים בכל העולם, טוענת שהיא יכולה לחדש את תשלומי הפנסיה על ידי יצירת……
באוצר ובבנק ישראל אין תשובה
בישראל ישנם כ-57 אלף פנסיונרים המקבלים תשלומי פנסיה מרוסיה פעם ברבעון. כ-40 אלף מהם מקבלים אותה ישירות מרוסיה ועוד 17 אלף, שעלו לארץ עד 1993, מקבלים אותם דרך….

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר דבר1

 

גבר עובר מהכפר לעיר
תמיד כאן לשירותכם: