fbpx

איזה חיסכון פנסיוני מתאים לכם? אלה ההבדלים שיעזרו לכם לבחור

קרנות פנסיה, קופות גמל או ביטוחי מנהלים? כשזה מגיע לחיסכון הפנסיוני שלנו, לא הכל אותו דבר. כך תעשו בחירה מושכלת

אתר https://thepulse.co.il

לבחור חיסכון פנסיוני? מתי בכלל עשינו את זה בפעם האחרונה? אם גם לכם המשימה של להבין את שוק הפנסיה, להשוות ולבחור מוצר מתאים נראית מסובכת, הגיע הזמן להתעדכן. תחום החיסכון הפנסיוני – שבעבר אכן היה סבוך וביורוקרטי וגם הרבה יותר ריכוזי – עבר מהפכה.
שינויים רגולטוריים נרחבים הוחלו על שוק הפנסיה, במטרה להפוך אותו לנגיש, גמיש ותחרותי יותר. בין היתר נערך מכרז שבו נבחרו קרנות פנסיה נבחרות המציעות דמי ניהול אטרקטיביים, ונפתחו לציבור מכשירי השקעה נלווים לחיסכון ארוך טווח (כמו קופת גמל להשקעה ו-"חיסכון לכל ילד"). התוצאה היא תחום צרכנות פיננסית פורח, עם מוצרים חדשים ומוזלים, ויכולת של החוסך לבחור בדיוק את החיסכון הפנסיוני המתאים לו בכל נקודת זמן.
לרשות המתלבטים עומדים אתרים רשמיים מטעם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, כמו פנסיה.נט וגמל.נט, המאפשרים השוואה בין קרנות פנסיה ובין קופות גמל לצורך בחירה מושכלת. אבל איך נדע מה בכלל אנחנו צריכים? נתחיל בבסיס: ישנם שלושה סוגים מרכזיים של חסכונות פנסיוניים בישראל, וחובה על כל עובד, שכיר או עצמאי, להחזיק באחד מהם. כעת נעמוד על המאפיינים המרכזיים שלהם, וכיצד הם נבדלים האחד מהשני.

קרן פנסיה
קרן פנסיה היא סוג החיסכון הפנסיוני שקופץ לנו לראש כשאנחנו חושבים על, ובכן, פנסיה. ולא סתם – רוב החסכונות הפנסיוניים בישראל אכן מרוכזים בקרנות אלה. העובדים מפקידים שיעור מסוים משכרם לקרן מדי חודש, הכסף מושקע על ידי מנהלי הקרן בשוק ההון לצורך השגת תשואות והגדלת החיסכון. בכל עת ניתן לשנות את מסלול ההשקעה בקרן, כדי להתאימו לגיל או לסטטוס המשתנה, ובגיל הפרישה החוסכים מקבלים את כספם בקצבה חודשית.
עבור שכירים ההפרשות ….

קופת גמל……..
ביטוח מנהלים
זהו כבר סוג אחר לגמרי של חיסכון פנסיוני – כזה שמתנהל מול חברת ביטוח ולא מול בית השקעות, והוא עובד כפוליסת ביטוח לכל דבר ועניין. חברת ביטוח יכולה לנהל קרן פנסיה וקופ"ג….

 

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר thepulse.co.il

תמיד כאן לשירותכם: