fbpx

שישה מלצרים תובעים זכיינים של קפה 'לנדוור' בראשל"צ: "לא הפרישו כספים לפנסיה"

העובדים פנו להסתדרות הנוער העובד והלומד ויחד הגישו תביעה על סך כ-50 אלף שקלים | תמר (27), שעבדה במשך 5 שנים בסניף: "מקווה שזה יגרום למעסיקים לנהוג בדרכים יותר הוגנות בעובדים צעירים"

ניצו צבי כהן, אתר davar1.co.il

שישה מלצרים צעירים תובעים את זכייני קפה 'לנדוור' בסינמה סיטי ראשון לציון על סך כ-50 אלף שקלים, בגין הפרשות חלקיות לפנסיה וזכויות סוציאליות נוספות. בין היתר, תובעים העובדים בגין ניכויים של כספי פנסיה שלא הופקדו בקרנות הפנסיה שלהם וכן בגין חישוב הפנסיה וזכויות סוציאליות נוספות על פי שכר חלקי ולא על פי שכרם המלא הכולל את הכנסתם מטיפים.
המלצרים, שעבדו במקום בשנים 2018-2021, פנו להסתדרות הנוער העובד והלומד לאחר שהבחינו כי כספי הפנסיה שהופיעו בתלושי השכר שלהם הופרשו בגין שכר המינימום בלבד – ולא בגין שכרם המלא הכולל רכיב משמעותי של הכנסות מטיפים. כזכור, בית הדין הארצי לעבודה קבע בשנת 2018, כי רכיב הטיפים של מלצרים ועובדי שירות בענף המסעדנות מהווה שכר לכל דבר ועניין ויש להפריש בגינו את מלוא הזכויות הסוציאליות.

 

תמר (27) היא אחת התובעות בתיק, ועבדה בסניף לנדוור במשך 5 שנים. "זו הייתה העבודה הראשונה שלי. כבר מהתחלה ידעתי שבמלצרות מעסיקים נוטים להפר זכויות של עובדים, אבל לצערי לא הבנתי את המשמעויות של זה ואיך זה בא לידי ביטוי" היא אומרת. לדבריה, בתחילת דרכה במסעדה היה זכיין אחר שכן הפריש את הכספים כחוק, אבל כשהתחלף הזכיין הדברים השתנו. "היה אז פסק דין הטיפים שעשה הרבה שינויים בענף וזה הסב את תשומת הלב שלי ושל חברי לזכויות שלנו. ככה יצרנו קשר עם מיכל מהסתדרות הנוער העובד והלומד שעזרה לנו המון מול המעסיק".

לדבריה, בשלב מסוים לאחר שהחליטה כבר שהיא רוצה לעזוב את מקום העבודה, בדקה וגילתה שלא הופקדו לה כספי פנסיה כלל במשך חצי שנה…….

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר davar1.co.i

תמיד כאן לשירותכם: