fbpx

ככה תחסכו לפנסיה – ומי מנהלי הפנסיה שיודעים לעשות לכם כסף?

פנסיה היא עניין מורכב, אבל יש 3 נקודות לבדוק ואתם מסודרים – ולא תאמינו איך בשעות אתם יכולים לחסוך מאות אלפי שקלים – זו הכתבה שכנראה שווה לכם הכי הרבה כסף
אבישי עובדיה, אתר ביזפורטל

חיסכון לפנסיה זה אחד הנושאים החשובים ביותר, אבל גם המרתיעים ביותר. צעירים בורחים מזה כמו מאש – גם נושאים פיננסיים וגם ענייני זקנה-פרישה באותה חבילה, גדול עליהם. רדו מהם. הם רוצים לחיות עכשיו בלי לחשוב על מה יהיה בעוד 40 שנה. בשלב מסוים, וככל שמתקדמים בגיל, הם מבינים את החשיבות של החיסכון לפנסיה ואז כבר מתחילים להציץ בטבלאות המסובכות שמגיעות פעם בשנה. במקביל גם מתקשרים כל מיני מתכננים פנסיונים, מומחים לניהול פיננסי ומציעים להם "מסלקה פנסיונית". מה זה הדבר הזה? זה בעברית? מסלקה של מה? במקרים רבים, אין להם מושג מה רוצים מהם, אבל הם לא רוצים להיראות אאוט לגמרי ואומרים – "בטח, תוציא לי מסלקה".

ואחרי המסלקה, "המומחה" שהוא בעצם סוג של סוכן מכירות בתחפושת של מתכנן פיננסי, מתקשר שוב ומספר להם איך הם הפסידו הרבה כסף כי החסכונות שלהם לא מנוהלים נכון, לא מפוזרים נכון, לא מתאימים להם ועל הדרך הוא מתפלא – "מה, אין לכם אובדן כושר עבודה? מה יקרה אם חס וחלילה….?" וגם – "אתם כבר בגיל שצריך לחשוב מה יקרה אם חס וחלילה יקרה לכם משהו. למה לא עשיתם ביטוח חיים? במקרה יש לי ביטוח חיים נהדר…". כן, מסתבר שהוא הכל – גם איש פיננסים וגם סוכן ביטוח. כל מה שאתם צריכים תגידו, והוא ישלוף את כרטיס הביקור המתאים.

אתם כבר מבינים שהאיש הזה הוא מומחה בלעשות עליכם כסף, אבל לא תשאירו כסף לילדים אם יקרה לכם משהו? מה הם יחשבו על אבא – שהוא כזה מטומטם או רשלן. אתם לא מהאנשים האלה. נדירים עומדים בפיתוי של….
מה הכי חשוב לדעת על הפנסיה?
בראש וראשונה חשוב לדעת מה ההרכב שלה, שזה בגדול כמה מניות יש וכמה אג"ח. ככל שאתם צעירים יותר, אומרים לכם ובצדק ללכת על מרכיב מניות גבוה יותר. למה? מניות מספקות על פני זמן תשואה גבוהה יותר. זה נכון היסטורית וזה נכון גם במובן התיאורטי-אקדמי: מניות מסוכנות ומשקיעים בהן יהיו מוכנים להשקיע רק אם הם יקבלו….

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר ביזפורטל

תמיד כאן לשירותכם: