fbpx
צעיר במחשב

מה התשואה של קרן הפנסיה שלך בשנה האחרונה ובחמש השנים האחרונות – דירוג קרנות הפנסיה

כמה כסף אתם צריכים לפנסיה, כיצד שוק ההון עוזר לכם להגיע לחיסכון משמעותי בפנסיה, מה גובה דמי הניהול הממוצעים, מהי קרן ברירת מחדל וכיצד היא עוזרת לכם לחסוך מאות אלפי שקלים?

נתנאל אריאל , אתר ביזפורטל

 

נושאים בכתבה אג"ח מיועדות חיסכון ארוך טווח חיסכון פנסיוני פנסיה פנסיית ברירת מחדל קרנות פנסייה
החיסכון הפנסיוני הוא כנראה החיסכון הכספי הגדול ביותר שיהיה לרוב האנשים, כאשר כלל האצבע אומר שכדי לקבל פנסיה חודשית של כ-8.3 אלף שקל בחודש צריך לחסוך כ-2 מיליון שקל בקרן הפנסיה במהלך שנות העבודה. ככל שעובדים פחות שנים בדרך – מפסידים שנות חיסכון, וזה עלול להיות משמעותי בזמן הפרישה.

לצורך ההמחשה: אדם שהמשכורת החודשית שלו היא 10,000 שקל בחודש ברוטו, מפריש (יחד עם הפרשות המעביד) כ-1,800 שקל בחודש לקרן הפנסיה ופיצויים. לאורך 40 שנות עבודה בשכר זה העובד יפריש כ-890 אלף שקל. מהיכן יגיעו עוד 1.1 מיליון שקל? נכון – אפקט הריבית דריבית בשוק ההון (בשילוב רכיב אג"ח מיועדות – התחייבות של המדינה לשלם ריבית של 4.86% על כשליש מהחיסכון. האג"ח המיועדות הולכות להתחלף ב'הבטחת תשואה' מצד המדינה של לפחות 5.13%. בתקופה של ירידות בשווקים – הרכיב הזה מהווה הגנה מסוימת מהירידות). מכאן החשיבות הגדולה בלהתחיל לחסוך מוקדם, יותר שנות חיסכון משמעותה יותר כסף בפנסיה.

כאשר חוסכים לטווח ארוך, הרבה…..

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר ביזפורטל

 

צעיר במחשב
תמיד כאן לשירותכם: