fbpx
גבר עובר מהכפר לעיר

הפנסיה שעלתה ביוקר: למה כדאי להיזהר מהפרסומים?

הקושי הכלכלי מפתה ישראלים רבים למשוך את כספי החיסכון הפנסיוני שלהם כדי לעמוד בהוצאות השוטפות – ויש מי שחוגגים על ההזדמנות. אפשר כמובן לנייד את החיסכון ובמידת הצורך גם להשתמש בחלק ממנו, אבל כדאי לשים לב לעובדה שמי שמושך את הכסף, עלול לקבל רק מחצית ממנו

צלי גרינברג, אתר וואלה!

כל מי שהחליף מקום עבודה בשנים האחרונות מכיר את שרות "איתור ומשיכת כספים" המאפשראת איתור כספי החסכונות שלנו. אך בעוד השרות מצטייר כתמים, הוא עלול לעלות לכם כמחצית מהמשיכה שתבצעו מחסכונות הפנסיה שצברתם.
אחד מאותם מקרים נדון לאחרונה בבית משפט השלום במחוז חיפה, במסגרתו דחה השופט ערעור שהגישה סוכנות ביטוח כנגד עיצום בסך של כ-1 מיליון שקל, שהוטל עליה על ידי רשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון בגין "תהליך שיווקי לקוי והטעיה בהליכי משיכה של כספי פנסיה".
הרשות טענה כי קיבלה כ-30 פניות ציבור נגד אופן פעילותה של אותה סוכנות ביטוח, הפועלת בתחום החיסכון הפנסיוני, מהן עולה כי זו האחרונה עודדה חוסכים למשוך כספי פנסיה גם במצבים שבהם עדיין מתקיימים יחסי עובד-מעביד.
"ממסרים שנכללו בפרסומים של הסוכנות" נכתב בהודעת הרשות "עלה שכעת ניתן לפדות את כספי הפנסיה בלי לצאת מהבית, באופן קל ומהיר, למשל כדי לממן אוטו חדש או לכל צורך אחר, ובניגוד להוראות הדין".
הרשות מציינת כי הסוכנות סייעה במשיכת למעלה מ-50 מיליון שקל מחסכונות הפנסיה של הלקוחות שפנו אליה במהלך השנים 2020-2021, וזאת ללא שהציגה בפניהם באופן ברור את המשמעויות של המשיכה על החיסכון הפנסיוני שלהם, כדוגמת תשלום מס….

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר וואלה!

גבר עובר מהכפר לעיר
תמיד כאן לשירותכם: