fbpx

העסיקו עוזרת בלי להפריש לה פנסיה – כעת ישלמו ליורשיה 100 אלף שקל

בית הדין הארצי אישר את פסקי הדין של בית הדין האזורי שחייבו שני מעסיקים של עובדת שמתה מסרטן לשלם ליורשיה בגלל הפסד פנסיית נכות ופנסיית שארים ■ "זו זכות מוחלטת, אין כל תוקף להסכמה של עובד לוותר עליה"

ג'ניה וולינסקי, אתר דה מרקר

החוק מחייב את כל המעסיקים במשק להפריש לעובדיהם תשלומים לפנסיה, והוא חל גם על מי שמעסיק מנקה בביתו רק פעם-פעמיים בחודש. עם זאת, לא כולם מודעים לחובה הזו, וגם היישום לעתים נתקל בבעיות ביורוקרטיות מצדן של קרנות הפנסיה. אולם, חוסר ההיענות יכול לעלות ביוקר, כפי שמדגים פסק הדין שניתן לאחרונה בבית הדין הארצי לעבודה.
בית הדין אישר את החלטותיהם של בית הדין האזורי לעבודה שנגעו לשני מעסיקים פרטיים שהעסיקו בביתם עובדת משק בית שנפטרה ממחלה קשה בסמוך לסיום עבודתה, מבלי שהפקידו עבורה כספים לקרן פנסיה…..

העובדת עבדה בעבודות משק בית אצל אנשים פרטיים שונים במהלך השבוע, בין השאר אצל שני המעסיקים שעניינם נדון בבית הדין לעבודה. היא הועסקה אצלם במשך כשנה וחודשיים, כשאצל אחד מהם היא עבדה 4 שעות שבועיות ואצל השני כ-13 שעות שבועיות. בשלב מסוים חלתה העובדת ויחסי העבודה בין הצדדים נותקו. לאחר שאיבדה את כושר עבודתה בעקבות המחלה, הגישה תביעות נגד המעסיקים לפיצוי בגין אי ביצוע הפקדות לקרן פנסיה ואובדן פנסיית נכות וכן בגין זכויות נוספות הנובעות מתקופת עבודתה. זמן מה לאחר הגשת התביעות הלכה העובדת לעולמה ובנעליה נכנסו בעלה וילדיה. בכתב התביעה המתוקן שהוגש על ידם נוספה עילת תביעה חדשה של ילדיה לקבלת פיצוי בגין אובדן פנסיית שארים.
בית הדין הארצי קבע כי המעסיקים היו מחויבים להקים לעובדת המנוחה ביטוח פנסיוני לכל המאוחר לאחר….

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר דה מרקר

תמיד כאן לשירותכם: