fbpx

הפסדים בפנסיה של כמעט 5 מיליארד שקלים – הרפורמה המשפטית מגיעה עד הפנסיה

קרנות הפנסיה מנהלות היקף נכסים בטריליון שקל. קרנות הפנסיה מושקעות בשוק ההון הישראלי. מתחילת פברואר נרשמו ירידות חדות בשוק ההון והן נוגסות בנכסים הבטוחים והתנודתיים של הקרנות (הנתונים בכתבה נכונים לסוף יום חמישי והירידות ביום ראשון עוד צפויות להגדיל מאוד את ההפסדים)

בועז קידר, אתר FUNDER.CO.IL

בשבועות האחרונים הכלכלה הישראלית תחת מתקפה. בפאנדר דיווחנו על הוצאת כספים לחו"ל של מאות מיליוני דולרים מדי יום, על רקע הרפורמה המשפטית. בנוסף, המוסדיים גם עוסקים נמרצות בהגדלת החשיפה שלהם לחו"ל על חשבון ההשקעות שלהם בישראל. הבריחה מישראל מחלישה את שוק ההון הישראלי אך פוגעת גם בפנסיה של הישראלים.

קרנות הפנסיה מנהלות היקף נכסים בטריליון שקל. קרנות הפנסיה מושקעות בשוק ההון הישראלי, בשוק המניות והאג"ח, שצללו בשבועיים האחרונים בעקבות הרפורמה. על פי נתוני רשות שוק ההון, נכון לתחילת השנה, החזיקו קרנות הפנסיה מניות של חברות ישראליות בהיקף של 86.3 מיליארד שקל. הירידות בשוק ההון מחקו עד כה מתחילת החודש כמעט חמישה מיליארד שקל מההון הצבור בקרנות הפנסיה והשעון ממשיך לצבור הפסדים. ההפסדים נובעים בעיקר מהאחזקה של מניות ישראליות, עם הפסדים של 3 מיליארד שקל, אולם גם שוק האג"ח והאחזקה בו הניבה הפסד 1.4 מיליארד שקל מתחילת חודש פברואר. נכון לכתיבת שורות אלו, מתחילת פברואר נפל מדד תל אביב 35 ב-2.07% ומדד תל אביב 90 ירד ב-6%, מדד מניות היתר נחלש 4.23%.

שוק הפנסיה הישראלי לפי סיווג קרנות
ההפסד המצטבר שנגרם מהחזקת האג"ח הממשלתי הגיע לכדי 1.4 מיליארד שקל. ההפסד אמור היה להיות גדול יותר, אולם קרנות הפנסיה מחזיקות בעיקר באג"ח צמוד שלא חווה ירידות חדות בשבועות האחרונים.

הירידות באג"ח השקלי היו חדות במיוחד בעקבות ….

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר FUNDER.CO.IL

תמיד כאן לשירותכם: