fbpx
מסדרון בית חולים

מה תעשו אם חברת הביטוח דחתה את התביעה שלכם לביטוח סיעודי?

ביטוח סיעודי הוא עניין סבוך ולכן תביעות רבות נדחות על ידי חברות הביטוח. מה ניתן לעשות במקרה כזה על מנת למנוע נזק של מאות אלפי שקלים?

עו״ד ליאור קן דרור ממשרד קן דרור הראל , אתר ביזפורטל

סטטיסטית, אחד מכל שלושה מבוגרים ימצא את עצמו במצב סיעודי בגיל מבוגר. קשה לחשוב על זה, המציאות לעיתים כואבת. הגדרת אדם כסיעודי עשויה להיות מעט שונה ממה שאנחנו מדמיינים במחשבה ראשונה. המצב הסיעודי יכול להתקיים בגוף או בנפש. בפן הפיזי, אדם מוגדר כסיעודי כאשר הוא אינו מסוגל לבצע לפחות 50 אחוזים מהפעולות הבסיסיות היומיומיות (רחצה, אכילה, שליטה בצרכים, שכיבה וקימה, ניידות וכד'). בפן הנפשי, אדם עשוי להיות מוגדר כסיעודי גם עקב מצב של תשישות נפש (פגיעה ביכולת הקוגניטיבית המובילה לירידה בזיכרון, חוסר התמצאות במקום ובזמן ופגיעה בתובנה ובשיפוט). מצב כזה מחייב את הימצאות אותו אדם תחת השגחה במרבית שעות היממה.
הטיפול באדם סיעודי קשה מאוד נפשית וכלכלית. אחד הפתרונות לעניין זה הוא ביטוח סיעודי. המדינה, באמצעות המוסד לביטוח לאומי, מסייעת במימון מסוים של עזרה בטיפול בביתו של אדם סיעודי. משרד הבריאות ישתתף בעלות המימון של אשפוז במוסד סיעודי המוכר על ידו, בכפוף לבחינת היכולת הכלכלית של המטופל ובני משפחתו.
ביטוח סיעודי הוא חבל הצלה משמעותי מאוד למי שמגיע למצב הזה. חשוב להבין שאין רק דרך אחת שמתאימה לכולם. יש לבדוק היטב את אופן ההתייחסות המדויק לכל מקרה. קופות החולים מבטחות את רוב הציבור בביטוח סיעודי שהן בחרו בשיתוף חברות הביטוח. החל משנת 2019, רוב חברות הביטוח אינן מציעות פוליסה כזו באופן פרטי, בעוד פוליסות ישנות ממשיכות להיות בתוקף. כדאי שתדעו אם הפוליסה שלכם אותה רכשתם מקופת החולים או חברת הביטוח, היא כזו שנערכה ב-2018 או קודם לכן.
מה שצריך לעשות במקרה של הגשת תביעה זה לבסס אותה מבחינה רפואית, כלומר לדאוג כי מגוון המגבלות מהן סובל המבוטח הסיעודי מתועדות ומפורטות בתיקו הרפואי. הקביעה ביחס לזכאות היא בסמכות חברת הביטוח, כך שגם אם הביטוח הלאומי הכיר במבוטח כסיעודי, זה לא סוף פסוק. חשוב שהמסמכים הרפואיים, שיוגשו במצורף לתביעה, ימולאו וישקפו את מלוא מצבו של המבוטח…..

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר ביזפורטל

 

מסדרון בית חולים
תמיד כאן לשירותכם: