fbpx

כך תבדקו את הדו"חות השנתיים בחסכונות הפנסיוניים

בימים אלה כולנו צפויים לקבל מגופי החיסכון והפנסיה את הדו"חות השנתיים לשנת 2022. זה הזמן לבדוק את המצב בחיסכון הפנסיה, בקופות הגמל וקרנות ההשתלמות – וגם הזדמנות לעשות קצת סדר בהשקעות, ואפילו בחיסכון לכל ילד

יניב ברגר, אתר בית השקעות אלטשולר שחם

רבים מאיתנו מקבלים בימים אלה הודעות מגופי החיסכון והפנסיה, שמפנות אותנו לדו"ח השנתי באזור האישי. מדוע מומלץ להיכנס לדו"ח ולמה כדארי לשים לב במיוחד?

שלום אלון, ראשית, כמובן שמומלץ לבדוק שהפרטים האישיים נכונים, מהו שיעור דמי הניהול שאתם משלמים וכן שהמעסיק מפקיד כנדרש לקרן שבחרתם. הדבר חיוני במיוחד עבור אלו שביצעו שינויים בחיסכון קיים, או עבור מי שהצטרף לקרן חדשה בשנה החולפת. כמו כן, מכיוון שהשנה האחרונה התאפיינה בתנודתיות רבה בשווקים, מומלץ גם לבדוק את מסלול ההשקעה ולוודא שרמת הסיכון הנוכחית מתאימה לטווח החיסכון ולמטרה עבורה ייעדתם אותו.

יניב, למה חשוב לשים לב לרמת הסיכון בהשקעה?
בדיקת מסלול ההשקעה חיונית לא רק לפנסיה, אלא יכולה גם להועיל בכל הנוגע לכל החסכונות, גם עבור הילדים. למשל, בתכנית 'חיסכון לכל ילד' שונה לאחרונה מסלול ברירת המחדל, מסיכון נמוך לגבוה. עבור ילדים צעירים שיש עוד שנות חיסכון רבות לפניהם, מדובר בשיקול פיננסי משמעותי, כיוון שככל שטווח החיסכון ארוך יותר, אפשר לשקול להגדיל את רמת הסיכון וליהנות מפוטנציאל תשואה גדול יותר לאורך זמן. עבור מי שלא בחר את דרגת הסיכון או אינו בטוח מהי, מומלץ לבדוק את פרטי החיסכון של הילד או הילדה בדו"ח ובמידת הצורך – לשנות את מסלול הסיכון.

ולסיום, מה חשוב לברר לגביי הכיסוי הביטוחי בפנסיה?
בדיקה של הדו"ח השנתי מאפשרת לכם לוודא מהו הסכום עליו אתם מבוטחים, ולראות עד כמה הוא מתאים לצרכים הנוכחיים שלכם. חשוב לבדוק…..

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר אלטשולר שחם

 

תמיד כאן לשירותכם: