fbpx
מטבעות

קופות גמל להשקעה ויתרונותיהן למפקידים בהן

איך להפיק את המירב מכספים שנותרים בעו"ש?
כתיבת מומחים, אתר ביזפורטל

אם אתם מהאנשים השקולים, אלה המנהלים בקפידה את ההכנסות וההוצאות החודשיות שלהם, יתכן שתגלו, בחודשים מסוימים, כי נותר לכם בחשבון הבנק כסף פנוי, כסף שלאחר ששילמתם את כל חשבונותיכם והתפנקתם קצת (כי גם את הנפש צריך לתמרץ מידי פעם), כרגע, אינכם זקוקים לו. על אף האינסטינקט הראשוני, שאולי ינסה לפתות אתכם להשאיר את הכסף חשבון הבנק שלכם, כנראה שישתלם לכם לחפש חלופות חסכון / השקעה שהן יעילות יותר מחשבון העו"ש הרגיל שלכם, בעיקר – אם אתם בוחנים את העניין בזווית הראיה הרציונאלית ומהאספקט הפרקטי המכוון לטווח הרחוק יות

מאז 2016 מציע שוק מכשירי החיסכון אלטרנטיבה נוספת ובעלת יתרונות רבים – קופות הגמל להשקעה. זמן קצר לאחר השקתה על ידי משרד האוצר, הפכה קופת גמל להשקעה לאחד מאפיקי החיסכון הפופולאריים והבולטים בישראל. נזילות הכספים והיכולת למשיכתם בכל עת, מגוון מסלולי השקעות (והיכולת לעבור ביניהם במהירות ובקלות, בלא צורך בתשלום עמלות ו / או קנסות), והדובדבן שבקצפת – העובדה כי ניתן להמיר את החיסכון שנצבר בקופה לקצבת זקנה חודשית, שעליה נהנים החוסכים מפטור מלא ממס רווחי ההון, הם חלק מהיתרונות ההופכים את קופות הגמל להשקעה למוצרי חיסכון משתלמים במיוחד לציבור הישראלי. אם נוסיף לכך את דמי הניהול הנמוכים (יחסית לאפיקי החיסכון וההשקעה האחרים), יהיה קל לנו מאד להבין את סוד האטרקטיביות של קופות הגמל להשקעה בעיני החוסכים בהן.
מה חשוב לדעת על קופות גמל להשקעה?
כעת, לאחר שקיבלנו תמונה כוללת בנוגע לקופות הגמל להשקעה וליתרונותיהן הבולטים, ישנם מספר פרטים חשובים שבנוגע להם תרצו להרחיב מעט, אם אתם שוקלים להשתמש בקופת גמל להשקעה כאפיק חיסכון לכל מטרה עבורכם.

אז מהי, בעצם, קופת גמל להשקעה?
ההפקדות ומסלולי ההשקעה בקופת גמל להשקעה….
הטבות מיסוי והטבות נוספות
ההפקדות לקופות, לכשעצמן, אינן מקנות למפקידים אותן הטבות מס (וזאת, בניגוד להפרשות המבוצעות לביטוחים הפנסיוניים), אבל….

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר ביזפורטל

מטבעות
תמיד כאן לשירותכם: