fbpx
אצבע מצביעה על גרף

איפה צ'אט GPT (בינה מלאכותית), פוגש את שוק ההון?

צ'אט GPT, הצ'אט-בוט שכבש את העולם עם מאות יישומים מורכבים ומסקרנים, מחמם את התחרות בין מיקרוסופט וגוגל ומלהיב את השווקים. בואו נשמע למה

תומר סורסקי, אתר בית השקעות אלטשולר שחם

העולם לא מפסיק להתפעל מהיכולות של צ'אט GPT, ולאן הן יכולות לקחת אותנו בעתיד. על מה מדובר בעצם?

שלום אלון, צ'אט GPT הוא למעשה צ'אט בוט מבוסס בינה מלאכותית – אתם שואלים, הבוט עונה. עד כאן זה יישום שהכרנו במערכות שונות, שתפקידו היה לחקות מענה אנושי בסיסי. החידוש בצ'אט GPT, שהשיקה חברת OpenAI בנובמבר, הוא מורכבות התשובות שלו והשימושים האינסופיים שאפשר לעשות בו. מכתיבת עבודות אקדמיות, דרך שירה, אמנות, המצאת מתכונים ועד פתרון בעיות תוכנה וחיקוי מערכות ממוחשבות. בשונה ממרבית הצ'אטים, צ'אט GPT "זוכר" גם מה שאלו אותו קודם לכן, כך שהתשובות שלו מתבססות על אינטגרציה של השיחה כולה ולא רק על שאלה בודדת. עם זאת, כמובן שהטכנולוגיה לא מושלמת ועדיין נדרשת בקרה אנושית על חלק ניכר מהתוצאות.

תומר, המשמעות הכלכלית של יכולות מסוג זה לחברות היא נרחבת – איפה זה פוגש את חברות הטכנולוגיה הגדולות?

אז קודם כל, זה פגש את מיקרוסופט. מיקרוסופט השקיעה עוד 10 מיליארד דולר והגדילה את חלקה ב-OpenAI ל-49%. זאת בעצם ההשקעה הכי גדולה שלה בעולמות הבינה המלאכותית, כשהרעיון הוא לשלב את היכולות של צ'אט GPT לאורך ולרוחב המוצרים שלה. כך למשל ביישום Teams, המתחרה של זום, שכבר עכשיו מציע אפשרויות לכתוביות ב-40 שפות לכל שיחה בזמן אמת, ויכול לסכם ולתמלל פגישות. בשלב הבא ייכנסו גם למוצרי אופיס, ורק נזכיר את הפוטנציאל בתחום החיפוש – תחום שגוגל שולטת בו ללא עוררין, וכעת מיקרוסופט השיקה את מנוע החיפוש שלה Bing.com עם יכולות הצ'אט GPT. גם גוגל, למרות כישלון מסוים שהיה לה בהשקת כלי מתחרה, עדיין לא אמרה את המילה האחרונה בתחום ה-AI.

מה עשויה להיות המשמעות של הפיתוח הזה עבור חברות נוספות בשוק ההון?….

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר אלטשולר שחם

 

אצבע מצביעה על גרף
תמיד כאן לשירותכם: