fbpx

משרד האוצר עשה תספורת של 745 אלף שקל לאלמנת מבוטח פנסיוני

במשך 43 שנה עבד שלמה בתעשייה האווירית וקיווה שהכסף שהצטבר בקרן הפנסיה שלו במבטחים יספיק כדי לפרנס את אשתו החולה ולתמוך בילדיו. שנתיים לפני גיל פרישתו לקה המבוטח באירוע מוחי וילדיו חשו שמשרד האוצר, שאגף "עמיתים" בו מנהל את הקרן, פועל עמם בדרכי תחבולה

חיים קליר, אתר דה מרקר

במשך 43 שנה עבד שלמה בתעשייה האווירית. מדי חודש בחודשו דאג להפריש כ-20% ממשכורתו לקרן הפנסיה מבטחים. במהלך השנים פקדו את רעייתו מחלות קשות: פרקינסון, דמנציה וריתוק לכיסא גלגלים. שלמה הפך למפרנס היחיד במשפחה. הוא קיווה שכשיגיע לגיל פרישה תהיה לו קרן פנסיה שיוכל לפרנס את רעייתו ולתמוך בארבעת ילדיו.

אִתְּרַע מַזָּלוֹ של שלמה ושנתיים לפני גיל הפרישה, פקד אותו אירוע מוחי קשה. הוא נותר מורדם ומונשם. נכון ליום האירוע המוחי הצטברו בקרן הפנסיה כמיליון ורבע שקל. לאור מצבם של שלמה ורעייתו, החלו ילדיהם לטפל בענייניהם. לימים אף מונו רשמית לאפוטרופוסים שלהם. מצבם הקשה של ההורים, יצר דילמה אכזרית. האב היה זכאי לקבל קצבת נכות, ואולם בשל מצבו, הילדים חששו כי ימיו ספורים. לכן אם יתחיל לקבל קצבת נכות ויילך סמוך לאחר מכן לעולמו, תיוותר אמם עם קצבאות פנסיה מוקטנות ב-60% שלא יאפשרו לה לשרוד. במיוחד לא לאור צרכיה המרובים, עקב מחלותיה הקשות.

הילדים ביקשו לפיכך, לבדוק אם קיימת אופציה למשוך את כל כספי הפנסיה בתשלום אחד ולהפקידם בחשבון ההורים. קרן הפנסיה מבטחים, מנוהלת כיום על ידי אגף "עמיתים" במשרד האוצר. הילדים פנו לאוצר, אולם במקום שנציג מוסמך מטעם מנהלי קרן הפנסיה באוצר ידריך אותם, יצר עמם קשר יועץ בכיר בארגון הארצי של התעשייה האווירית והרגיע אותם…
היועץ נפגש עם אחד הילדים והחתים אותו על ערימת מסמכים. הילד סמך על היועץ ולא העלה בדעתו כי בין המסמכים השתרבבה בקשה לקבלת קצבת נכות. היועץ לא הסביר לו כי על פי תקנון קרן הפנסיה…..

 

לחץ כאן לריאת המשך הכתבה באתר דה מרקר

 

תמיד כאן לשירותכם: