fbpx
גבר עובר מהכפר לעיר

מהו הגיל שבו הכי בריא לפרוש מהעבודה?

פרישה בגיל מבוגר יכולה להיטיב עם הכישורים הקוגניטיביים והבריאות, אבל היא נטל על מי שעובדים בעבודה גופנית קשה או על אוכלוסיות שנוטות למחלות, לנכות ולתמותה בגיל צעיר יותר

אתר דה מרקר

מנקודת מבט כלכלית גיל פרישה מאוחר יותר מיטיב עם כולם — ממשלות, אזרחים, פורשים ועובדים. אם שמים בצד את הכסף, מהן ההשלכות הנפשיות והגופניות של העלאת גיל הפרישה? להלן תשובות המומחים.

תוחלת חיי העבודה

תשובה אחת לשאלה הזאת מסתמכת על השינויים לא בתוחלת החיים, כי אם בתוחלת החיים הבריאים, כלומר על מספר השנים שבהן אנשים בריאים ואינם סובלים ממוגבלויות. קוראים לזה תוחלת חיי העבודה.

גל וטשטיין, כלכלן חוקר בכיר במרכז למחקר פרישה בבוסטון קולג', בחן את הגיל ואת הפוטנציאל לתעסוקה במחקר על תוחלת חיי העבודה. וטשטיין גילה כי אמריקאים שבריאים בגיל 50 יכולים לצפות לכ–23 שנה נוספות של חיים ללא מוגבלות, ולעוד שמונה שנים של חיים עם מוגבלות….

להביא בחשבון את האי־שוויון

הממוצעים הלאומיים לא מספרים את הסיפור המלא. יש אנשים שנשארים חדים וממשיכים לעבוד עד שנות ה–80 לחייהם, אבל יש תפקידים תובעניים יותר מבחינה גופנית שמכבידים על הבריאות. "יש אנשים שעובדים בעבודה גופנית עד גיל 65 ולא יכולים להמשיך יותר", אומר כהן. "צריך לכבד את הצרכים שלהם".

עבור אנשים בתפקידים מבוססי ידע פרישה בשנות ה–70 לחייהם הגיונית יותר גם מבחינה קוגניטיבית, אומרת ליזה רנזי־המונד, מנהלת המכון לגרונטולוגיה באוניברסיטת ג'ורג'יה. "היכולות הקוגניטיביות שלנו נשמרות עמוק לתוך שנות ה–70 שלנו", היא מוסיפה. "אם גיל הפרישה מבוסס על יכולות של עובדים…….

בסוגי העבודה הזאת פרישה מוקדמת יכולה לשפר את הבריאות לאחר מכן, אמרה רנזי־המונד. "אם עוזבים עבודה שאינה בריאה לגוף, שפוגעת באיכות השינה ושמלחיצה, הפרישה היא מצוינת לבריאות". עם זאת, תוחלת חיים ותוחלת חיים בריאים אינן זהות בקרב המינים והגזעים, בין השאר בגלל סוגיות חברתיות בעלות השפעה פסיכולוגית, כמו למשל עקה שנגרמת מגזענות ומאפליה, הפוגעת גם בבריאות….

גם עם השינויים, גיל הפרישה החדש של צרפת עדיין יהיה מתחת לנורמה באירופה, ובהרבה כלכלות מפותחות אחרות שבהן הגיל שבו חלות הטבות פנסיה מלאות הוא …..

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר דה מרקר

 

גבר עובר מהכפר לעיר
תמיד כאן לשירותכם: