fbpx

אביב שמח: שוקי המניות רשמו עליות גם באפריל

היחלשות לחצי אינפלציה בארה"ב לצד צמיחה מתונה בכלכלות אירופה סיפקו דלק נוסף לגל העליות. כלכלת גרמניה אמנם דרכה במקום ברבעון הראשון, אבל הממשלה העלתה את תחזית הצמיחה להמשך השנה. בישראל מתחיל היום מושב הקיץ של הכנסת ועמו השאלה הגדולה: מה יעלה בגורל הרפורמה המשפטית?

מערכת בית השקעות IBI

החודש הראשון של האביב היה חודש שמח בשווקים הפיננסיים. כל הבורסות המרכזיות בעולם רשמו בו עליה. העליות של אפריל מתווספות לאלו שרשמו שוקי המניות ברבעון הראשון. השליש הראשון של 2023 הפיח אופטימיות במשקיעים אשר נסמכת על ממצאים לפיהם האינפלציה מתמנת, בעוד הכלכלה מאטה אך לא שוקעת למיתון.

שוקי המניות של אירופה המשיכו להוביל את גל העליות גם באפריל. מדד FTSE100 הבריטי טיפס ב-3.1%, והשלים עליה של 5.6% מתחילת השנה. מדד קאק 40 של בורסת פאריס עלה ב-2.3% והוא כעת גבוה ב-15.7% מרמתו בתחילת ינואר.

בשבוע האחרון התפרסמו באירופה נתונים כלכליים של כמה מהמדינות הגדולות ביבשת. כלכלת גוש היורו המונה 20 מדינות, התרחבה ב-0.1% ברבעון הראשון. צרפת דיווחה על צמיחה של 0.2% בתמ"ג, ואילו איטליה וספרד דיווחו על קצב צמיחה של 0.5%.

בתמ"ג של גרמניה, הכלכלה הגדולה של אירופה המערבית, לא חל שינוי ברבעון הראשון. במהלך השבוע העלתה ממשלת גרמניה את תחזית הצמיחה שלה לכלכלה המקומית ל-2023 ל-0.4%.

שיעורי הצמיחה שרשמו מדינות אירופה הגדולות אינם גבוהים. ואולם חשוב לזכור שהם הושגו לאחר שהריבית בכל מדינות המערב הועלתה בתוך שנה מרמה אפסית לרמות של 4%-5%. העובדה שהכלכלות מצליחות בכל זאת לצמוח, למרות משקולת הריבית, מעלה את ההסתברות לכך שהן תצלחנה להימנע ממיתון בשנה הקרובה. התיזה הזו נתמכת גם בשוק העבודה התוסס, והירידה של האבטלה במדינות גוש היורו לשפל רב שנתי של 6.6%.

בחזית האינפלציה הנתונים קצת פחות מעודדים. מדד המחירים לצרכן האץ במהלך החודש בצרפת ובספרד, דבר שישפיע כנראה על החלטת הריבית הקרובה של ה-ECB.

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר בית השקעות IBI

תמיד כאן לשירותכם: