fbpx
מסדרון בית חולים

ביטוח בריאות: האם מיליארד שקל שיכולים לחזור לציבור יישארו בידי חברות הביטוח?

למרות מספר דיונים שנערכו כבר בוועדת הבריאות ברפורמה לצמצום הכפל בביטוחי הבריאות טרם הושגה הסכמה בנושא, כאשר נותר רק שבוע לאישורה.

נחמן שפירא , אתר ביזפורטל

באיגוד חברות הביטוח טוענים: "הולכים לרידוד קומוניסטי של מערכת הבריאות בישראל". במשרד האוצר משיבים: "פוליסות הניתוחים הם ביצת הזהב של חברות הביטוח"

חברי ועדת הבריאות לא ידעו עד לאחרונה שהיא כזו מעניינת. בשבועות האחרונים נערכו מספר דיונים בנושא כשל השוק של כפל ביטוחי הבריאות, שעולה לאזרחי ישראל מיליארד שקל כל שנה. במשרד האוצר מעוניינים לתקן את המצב. חברות הביטוח מתנגדות ומפעילות כל מה שהן יכולות בכדי להשאיר את המצב הקיים. הרפורמה למניעת כפל ביטוחים היא אחת הרפורמות היחידות למאבק ביוקר המחיה ששרדו עד כה, וגם מצבה כרגע לא נראה מבטיח. מתנגדי התוכנית טענים כי משרד האוצר צריך להעביר יותר כסף למערכת הבריאות ולא לסייע לביטוחים הפרטיים של קופות החולים.

כיום נהנות חברות הביטוח בישראל מהאופציה למכור גם פוליסה מלאה וגם פוליסה משלימה, שמצטרפת לשב"ן (שירותי בריאות נוספים) של הביטוח הפרטי של קופות החולים. בניגוד למה שאנו מכירים בביטוחים אחרים כגון ביטוח חובה ברכב. חברות הביטוח יכולות למכור פוליסה מלאה גם לחברים בשב"ן, בביטוח הפרטי של קופות החולים.

הנתונים מדברים על מעל 80% מהציבור שמשלמים על הביטוח הפרטי של קופות החולים ולא מסתפקים רק בביטוח הממלכתי. דהיינו אזרחי ישראל משלמים כפל על חלק מהשירותים עליהם הם מבוטחים בשני הביטוחים. סכום זה שמועבר לחברות הביטוח כל שנה מוערך בכמיליארד שקל. הרפורמה המוצעת על ידי משרד האוצר ומשרד הבריאות אמורה לשנות את המצב הזה ולמנוע מחברות הביטוח להציע פוליסה מלאה לחברי הביטוח הפרטי של קופות החולים (שב"ן), וכן לחייב את חברות הביטוח לשלם עבור הליך רפואי שהוזמן ע"י מי שיש לו גם ביטוח פוליסה מלאה וגם שב"ן…..

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר ביזפורטל

 

 

מסדרון בית חולים
תמיד כאן לשירותכם: