fbpx
צעיר במחשב

האם כדאי יותר לחסוך בפנסיה בקרן פנסיה ברירת מחדל?

בעידן השפע מגוון יכול לבלבל, ובטח ובטח כשמדובר בעולם הפיננסי. עדיין ישנם רבים שלא מצליחים להבין עד הסוף מה ההבדל בין קרן פנסיה "רגילה" לבין קרן פנסיה ברירת מחדל.
מערכת טלנירי

האם כדאי יותר לחסוך בפנסיה בקרן פנסיה ברירת מחדל?
בעידן השפע מגוון יכול לבלבל, ובטח ובטח כשמדובר בעולם הפיננסי. עדיין ישנם רבים שלא מצליחים להבין עד הסוף מה ההבדל בין קרן פנסיה "רגילה" לבין קרן פנסיה ברירת מחדל. אך מה שכן מובן לכולם זה שבקרן פנסיה ברירת מחדל משלמים פחות דמי ניהול. אך נשאלת השאלה האם זה הופך את החיסכון בקרן זו לעדיף על פני האלטרנטיבות?

הקרנות הנבחרות חוללו מהפך בשוק הפיננסי
כשרשות שוק ההון השיקה את קרנות פנסיה ברירת מחדל, הם יצרו שינוי עמוק בתחום הפנסיוני: לאחר שנים שהשוק היה רדום ואף אחד לא ממש דיבר עליו ולא ידע עליו הרבה, סופסוף משהו התעורר!

המכרז על הקרנות הנבחרות עודדו תחרות, צעד מבורך וחשוב בתחום זה שהמרוויחים בו הוא החוסכים. התחרות בין הגופים המוסדיים גם יצרה רצון ומוטיבציה עבורם להיות יותר טובים ולנסות דברים שונים ומקוריים. עם זאת, התחרות עדיין לא נמצאת במקום שהיא יכולה להיות. כל הקרנות הנבחרות מציעות את אותם דמי הניהול, כך שההבדל העיקרי ביניהן נכון להיום נקבע לפי התשואות, אם כי יש פרמטרים נוספים שבהחלט יש להתייחס אליהם בעת בחירת קרן פנסיה.

הקרנות הסטנדרטיות מציעות מסלולי השקעה מגוונים יותר
אם ניקח למשל את מנורה מבטחים, היא אמנם לא מציעה קרן נבחרת בדמי ניהול נמוכים, אך היא מציעה יתרון משמעותי אחר וזה מגוון רחב של מסלולי השקעה. בעוד רוב הקרנות מציעות 3 מסלולי השקעה בסיסיים בהתאם למודל הצ'יליאני (עד 50, גילאי 50-60 ו- 60 ומעלה), מנורה מציעה 9 מסלולים שונים המאפשרים התאמה טובה יותר לחוסכים. כי ככל שאתם יותר צעירים, אתם יכולים ליטול יותר סיכון, וככל שאתם מתקרבים לגיל פרישה, יש לכם יותר מה להפסיד, ולכן עדיף להפחית את רמת הסיכון.

בשוק תנודתי הקרנות הנבחרות שומרות על הפנסיה שלנו
אחת הבעיות המשמעותיות היא שהקצבאות נשחקות – כלומר אם יש לכם למשל ביטוח מנהלים, הקצבה אינה צמודה למדד, כלומר אתם יכולים להתחיל לקבל קצבה של 4,000 ₪ ולאחר כמה חודשים בודדים לקבל קצבה של 3,000 ₪ בלבד. בקרנות פנסיה יש הגנה על 30% מהכסף באמצעות אג"ח מיועד ולפנסיונרים יש הגנה של 60%. עם זאת, בזכות קרנות פנסיה ברירת מחדל, דמי הניהול אחידים וזולים, קל להשוות ביניהם ולכן זה במצבים מסוימים פועל לטובת העמיתים.

אז מה עדיף: קרן פנסיה ברירת מחדל או קרן רגילה????

לחץ כאן לריאת המשך הכתבה באתר טלנירי

צעיר במחשב
תמיד כאן לשירותכם: