fbpx
אצבע מצביעה על גרף

אורי קרן: ככל שהתקדם סיפור המהפכה המשפטית המשכנו להוריד משקל מישראל

השותף ומנהל השקעות ראשי במור גמל ופנסיה הסביר בוועידת שוק ההון לחיסכון ארוך טווח על השינוי בתמהיל תיק המניות של החברה

מערכת עדיף

"רפורמה משפטית זה לא אירוע שאפשר לגדר. אפשר להחליט שלא משקיעים בישראל יותר ויש חלופות טובות בעולם. אנחנו הגענו לתחילת 23 עם תמהיל תיק המניות 35% ישראל ו-65% מניות בחו"ל. ברגע שראינו שהממשלה הולכת על תקציב שהוא פחות מוטה צמיחה ופריון לשנים הבאות, אז התחלנו להוריד משקל מהשוק הישראלי וככל שהתקדם סיפור המהפכה המשפטית המשכנו להוריד משקל מישראל", הסביר אורי קרן, שותף ומנהל השקעות ראשי במור גמל ופנסיה, אשר התייחס להשפעות המהפכה המשפטית, ברב שיח שנערך בהנחיית אירה פרידמן, במסגרת ועידת שוק ההון לחיסכון ארוך טווח באילת.

קרן הוסיף: "היום אנחנו ב-20% ישראל ו-75% חו"ל, עם פנים להמשך גידול השקעה בחו"ל. ישראל הפכה היום להיות פחות אטרקטיבית, לכן המשקל שלה יורד. וזה משפיע דרמטית על השקעות זרים והרצון לפתח עסקים הולך וקטן".

קרן גם התייחס לריבית הגבוהה: "הדיבורים מתי הריבית תתחיל לרדת זה חשוב, אבל זה לא העיקר. גם שהריבית תתחיל לרדת היא תישאר גבוהה לאורך זמן, בטח ממה שהתרגלנו. ההורדה תתרחש הרבה יותר באיטיות. אנחנו עדיין בסביבה אינפלציונית. משקיעי המניות אופטימיים, אבל עבורנו האפיק המנייתי פחות אטרקטיבי. אגרות החוב של חברות כמו וולמרט נמצאות בתשואות דולריות של 8%-7%. אני לא מכיר אירוע כזה שנכס עם סיכון נמוך יותר מקבל תשואה גבוהה יותר, לכן אנחנו פחות שמים דגש …….

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר מערכת עדיף

 

אצבע מצביעה על גרף
תמיד כאן לשירותכם: