fbpx
מטבעות

כ-17 אלף קשישים ישראלים לא מקבלים קצבה בגלל 'איתות מרוסיה'

הממשלה מסרבת לשלם מקדמות לישראלים שלא יכולים לקבל את כספי הפנסיה שלהם מממשלת רוסיה עקב הסנקציות | לאחר כמעט שנה של עיכובים, בכיר באוצר חשף את הסיבה: בקשה רוסית להימנע מכך | יו״ר ועדת הקליטה עודד פורר: ״על המדינה לשלם עכשיו ולהתחשבן אחר כך״

דוד טברסקי, אתר דבר ראשון

כלואים בין רוסיה לאגף התקציבים: ממשלת ישראל הקפיאה יוזמה לשפות כ-17 אלף קשישים ישראלים שלא קיבלו את כספי הפנסיה להם הם זכאים ממשלת רוסיה עקב הסנקציות על משטרו של פוטין, ולהעביר להם מקדמות מאוצר המדינה. הסיבה: איומים של ממשלת רוסיה שלא תעביר את הכספים. הקשישים לא קיבלו את הכספים המגיעים להם מעל 10 חודשים. במשרד האוצר הגנו על ההחלטה, בטענה שישנה קבוצה נוספת של זכאים לפנסיה ממשלת רוסיה שלא ייהנו מההסדר, ואין סיבה להחיל אותו רק על חלק מהזכאים.

הקשישים, שעלו לישראל מרוסיה, זכאים לקצבה בסך של כ-150 דולר בחודש (כ-540 שקלים) בחודש מכוח הסכם בין ישראל לממשלה רוסיה. הכספים היו מועברים מדי רבעון מהממשלה הרוסית לביטוח הלאומי, שהיה מעביר אותם לחשבונות הבנק של הזכאים. אך בסוף פברואר שעבר, סמוך לפלישה הרוסית לאוקראינה, החלו ארגוני הבנקאות בעולם בסנקציות על רוסיה שמנעו את האפשרות להעביר כספים אל רוסיה וממנה. כתוצאה מכך, רוסיה חדלה להעביר את הכספים לישראל, והביטוח הלאומי לא העביר לזכאים את הכספים…..

סמוך לתחילת אוגוסט האחרון פורסמה טיוטת הסכם שיפוי בין הממשלה לביטוח הלאומי, לפיו המדינה…..

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר דבר ראשון

 

מטבעות
תמיד כאן לשירותכם: