fbpx
צעיר במחשב

בעקבות הקורונה: ההייטקיסט יזכה לגמלה חודשית גבוהה

מחלימי קורונה רבים, שנדבקו בנגיף במהלך עבודתם או עקב עבודתם, וסובלים מתסמיני 'לונג קוביד' קשים, אינם מודעים כלל לזכויות הרבות שמגיעות להם מהביטוח הלאומי. עובד הייטק שסובל מתסמיני פוסט קורונה, יזכה לגמלה חודשית של 18 אלף שקלים מהביטוח הלאומי.

מערכת אתר ICE.CO.IL

בחודש שעבר הכריז ארגון הבריאות העולמי על תום מצב החירום הרפואי עליו הכריז עקב הקורונה, מגפה שגבתה כשבעה מיליון קורבנות ברחבי העולם.
החדשות הטובות הן, אם כן, שהמגפה הפכה לנשלטת, ולכל הפחות דעכה משמעותית. החדשות הפחות טובות הן שגם כיום, כשלוש שנים מהתפרצות המגפה, מחלימים רבים מוסיפים לסבול מתסמיני פוסט קורונה קשים ביותר, הידועים בכינוי 'לונג קוביד'.
באחרונה הסתיים במוסד לביטוח לאומי (המל"ל) טיפול בתביעה שאותה הגישה עו"ד שירי אלון, בשמו של עובד הייטק, הסובל מזה זמן רב מתסמינים קשים של 'לונג קוביד'.
לדברי עו"ד אלון, העוסקת בדיני נזיקין, התובע שימש כראש צוות פיתוח בחברת הייטק. לפני כשלוש שנים, במהלך ישיבת צוות, נדבק התובע בנגיף מעובד אחר שלקה במחלה.
על פי הנטען, התובע, תושב ראשון לציון (44), לקה בנגיף באורח קשה. הוא שהה באשפוז ביתי לאורך שלושה שבועות, אולם גם לאחר שהחלים, לא תמו ייסוריו, שכן הנגיף הותיר בו מגבלות קשות.
לדברי עו"ד אלון, המחלה פגעה בריאותיו של העובד, פגיעה הבאה לידי ביטוי בשיעול בלתי פוסק ובקשיי נשימה, בעיקר במאמץ, ובשעות הלילה. נוסף על כך, סובל התובע מפגיעה נוירולוגית, המתבטאת בהפרעות קשב וריכוז ובעיות זיכרון.
כך למשל הוא שוכח שמות של אנשים, אינו מסוגל לקרוא ספרים או לצפות לאורך זמן בטלוויזיה, לא מסוגל לבצע כל פעילות ספורטיבית ומתקשה לעלות במדרגות או לצאת לטיולים עם ילדיו הקטנים כפי שנהג לעשות לפני שנדבק בנגיף הקורונה.
לדברי עו"ד אלון העובד אמנם שב לעבודתו, אך עקב מצבו הוא עובד פחות שעות, ולעיתים תכופות נאלץ לפרוש לימי חופשה או מחלה.
המל"ל קיבל את תביעתה של עו"ד אלון, והכיר בעובד כנפגע עבודה. וועדה רפואית, שבדקה אותו, קבעה לו אחוזי נכות משמעותיים בשל תסמיני ה'לונג קוביד' שמהם הוא סובל, ועקב כך יזכה העובד לגמלה קבועה בסך…….

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר ICE.CO.IL

 

צעיר במחשב
תמיד כאן לשירותכם: