fbpx
אבנים מאוזנות

יותר ישראלים מושכים את החסכונות כדי לשלם משכנתא

קצב עליית הריבית שמשפיע ישירות על ציבור לוקחי המשכנתאות מוביל רבים לשבור חסכונות ולסגור את החוב • "החזר המשכנתה החודשי עלה ב-1000 שקל בממוצע, אנשים רק רוצים לשרוד" • מומחים מסבירים: אלו ההשלכות המסוכנות לטווח הארוך – זה מה שאפשר לעשות אם כורעים תחת הנטל | כל הפרטים

איתמר מינמר, אתר MAKO.CO.IL

קורסים תחת ההחזר החודשי: נתונים חדשים של בנק ישראל מעידים על זינוק במספר הישראלים שמושכים את החסכונות כדי לשלם משכנתה. "ההלוואות שלי כבר הגיעו לכמעט חצי מיליון שקל, לקחנו כל הלוואה אפשרית אם זה קרן השתלמות, וחסכונות ארוכי טווח – רק בשביל לשרוד", סיפרה הערב (רביעי) ב' לתוכנית חיסכון. נוכח הזינוק בביקוש למשיכת כספי חסכונות שיכולים מומחים מזהירים: "זהו צעד שעלול להביא להפסד של כסף רב לחוסכים".

שי אבו, החליט למשוך את כספי החסכונות השונים שצבר במהלך השנים, וסגר את המשכנתה. "ההחזר החודשי התייקר בכ-900 שקלים, שזה תוספת של כמעט 25 אחוז ביחס למה שהייתי רגיל לשלם", סיפר. לדברי אבו, החשש מאי הידיעה מה יקרה בהמשך עם העלאות הריבית הובילה אותו להחלטה: "הוצאתי את הכספים מתוך רצון לדעת שאני מסיים את החלק הזה – לייצר ודאות".

חוסר הוודאות שמלווה את עליות הריבית משאיר משפחות רבות דרוכות לקראת כל הכרזה של בנק ישראל. "כדי להעניק לי יותר שקט ויותר ביטחון, מאחר ועשויה להיות עוד עליית ריבית אחת נוספת לפחות ככל הנראה, העדפתי לתת לעצמי את הרוגע והשקט הנפשי הזה", סיכם אבו. "זה לא מתאים לכל אחד וכל אדם צריך…..

 

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר MAKO.CO.IL

אבנים מאוזנות
תמיד כאן לשירותכם: