fbpx
מיואש מול מחשב

רשות שוק ההון לא תמנע השקעות של קופות גמל בחו"ל – הנה מה שכן יקרה

על רקע הדיווחים הבוקר לפיהם רשות שוק ההון פועלת לצמצם את החשיפה של החוסכים בקופות הגמל לנכסים בחו"ל, בביזפורטל מנסים לעשות סדר, בתקנות הישנות שצפויות להיכנס לתוקף כבר בתחילת השנה – לא יהיה שום שינוי ביכולת שלכם להשקיע בחו"ל!

איתן גרסטנפלד , אתר ביזפורטל

לא מעט חוסכים הופתעו לשמוע הבוקר את הדיווחים לפיהם רשות שוק ההון פועלת לצמצם את החשיפה של החוסכים בקופות הגמל לנכסים בחו"ל, כבר בתחילת השנה הקרובה (ינואר 2024). אלא שהמציאות בפועל הרבה יותר מורכבת, ומערבת אינטרסים ותפיסות שונות, לכן בביזפורטל מנסים לעשות סדר בנושא, ובעיקר להרגיע את החוסכים.

ראשית הדיווחים הבוקר, לא מבוססים על מידע או החלטה חדשה אלא על חוזר שפרסמה הרשות באופן סופי בספטמבר 2022 (מסלולי השקעה בקופות גמל), אך מבוסס על תיקונים שונים לחוזר שהופץ כבר בשנת 2015. מטרת החוזר, לסייע לחוסכים להתאים את מוצרי החיסכון הפנסיוני שלהם למאפייניהם האישיים (גיל, סיכון וכו'). בין היתר קבעה הרשות שורה של מסלולים, בעלי שמות זהים (בכל הגופים), אשר יאפשרו לחוסכים להתאים את המסלול לרצונותיהם ויאפשרו להם להשוות אותו למסלולים אחרים.

וכאן נכנסת לתמונה ההשקעות של קופות הגמל במוצרים פיננסיים בחו"ל, החל ממניות ואג"ח של חברות וממשלות בחו"ל, וכלה בתעודות ומכשירים העוקבים אחר מדדי מניות או אג"ח בחו"ל. על פי החוזר, החל מכניסת התיקון לפועל בינואר הקרוב, יבוטלו מסלולי החיסכון על פי חלוקה גיאוגרפית.
ברשות שוק ההון לאפשר לחוסכים מסלולים עם דמי ניהול כפולים מזעריים דוגמת מכשירים עוקבי מדדים, וכן מסלולים ללא דמי ניהול כפולים, המבוססים על השקעה בנכסים סחירים בלבד. כמו כן, הדבר נועד לשרת את המטרה העיקרית של הרשות במהלך הכולל שלה, ליצור….

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר ביזפורטל

מיואש מול מחשב
תמיד כאן לשירותכם: