fbpx
מסדרון בית חולים

מה עושים כשאחד ההורים הופך לסיעודי? המדריך המלא

זה יכול לקרות לכל אחד ובלי התרעה מוקדמת: אחד ההורים הופך לסיעודי והמשפחה נדרשת לדאוג לסידור במוסד מתאים, לפעמים ממש מהיום למחר. איך ממשיכים מכאן ולמי פונים? ריכזנו את כל המידע החיוני לשעת המשבר, שיעזור להתמצא במרחב הבירוקרטי החדש, צעד אחרי צעד. כתבה ראשונה בסדרת "טופס 17

אריאלה איילון אתר YNET

בתחילת חודש מאי האחרון נפלו השמיים על יפית יפרח ועל ארבעת אחיה, כשאימם הפכה לסיעודית. "זה קרה קצת יותר משבוע אחרי שהיא חזרה מטיול מאורגן בחו"ל", היא מספרת. האם, 75, חולה באחד ממסתמי הלב, לא נתנה למחלה להאט או לשבש את אורח חייה. "אימא הייתה אישה דינמית ופעילה עד כדי כך ששכחנו כולנו את המסתם הלא תקין", אומרת יפרח. "ואז, קצת אחרי שהיא חזרה מחו"ל, הבחנו שהיא מעט מבולבלת, אבל לא ברמה מדאיגה"
ילדיה ייחסו את השינוי בהתנהגותה לעייפות מהטיול ובכל זאת שכנעו אותה לפנות לרופא המשפחה. "היא עברה סדרת בדיקות דם שתוצאותיהן היו תקינות. גם לשאלות הרופא היא ענתה באופן ענייני ומדויק והתרשמנו שהיא חוזרת לעצמה", משחזרת יפית. עד שבאחד הבקרים של אותו שבוע, התקשר אליה אחד מבניה, כמנהגו מדי בוקר. האם לא ענתה לשיחה. "אחי נסע לבית במהירות ומצא את אימא שלנו בוהה ליד החלון, לבושה בשני זוגות מכנסיים ולא מזהה את הבן שלה".
מציאות חדשה ומפחידה
רק בהדמיית ה-CT השלישית במלר"ד שיבא זוהה האירוע המוחי. במהלך הבדיקות איבדה האם את הכרתה והועברה, מונשמת, ליחידה לטיפול נמרץ במחלקה לשבץ מוחי. "במשך עשרה ימים עשינו תורנויות סביב המיטה שלה, האמנו שהיא תתעורר מהתרדמת ותזהה אותנו. אבל גם אחרי שזה לא קרה, עדיין סירבנו לקבל את העובדה שאימא שלנו, הפעילה, כבר איננה, ובמקומה יש לנו אימא סיעודית מורכבת".

תחנה ראשונה: עובדת סוציאלית
"העובדות הסוציאליות בבתי החולים מהוות את החוליה הראשונה בשרשרת הבירוקרטיה, שפונה למשפחה מיד אחרי שזו מתבקשת לחפש להורה מחלקה סיעודית"…
תחנה שנייה: ביטוח סיעודי…..
תחנה שלישית: יש קוד אשפוז, לאן ממשיכים מכאן?…..
ומה לגבי המימון?…..

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר YNET

מסדרון בית חולים
תמיד כאן לשירותכם: