fbpx

כמה מרוויחים סוכני הביטוח מניוד כספי הפנסיה שלנו? המחירון נחשף

בכל פעם שהעברתם את חיסכון הפנסיה או הגמל שלכם בין גופים, הסוכן שלכם קיבל עמלה • האם זה משפיע על השיקולים שלו? מה היתרונות של השיטה? ואיך היא קשורה לסערה החדשה בין הפניקס לסוכנות הביטוח פרופיט? • וגם: הפתרון של נשיא לשכת סוכני הביטוח

רועי ויינברגר, אתר גלובס

הרבה זמן חלף מאז שענף הביטוח והחיסכון ארוך הטווח נחשף כפי שקורה בשבועיים האחרונים. זה החל כאשר הפניקס – חברת הביטוח הגדולה בהיקף הנכסים ובעלת שווי השוק הגדול בישראל – הודיעה כי היא מפסיקה לעבוד עם פרופיט, מהסוכנויות הגדולות בארץ בתחום הפיננסים והחיסכון.

משיחות שערכנו עם בכירים בשוק הביטוח בימים האחרונים, אלו מעריכים כי בדיעבד שני הצדדים יצאו נפסדים. התפוצצות האירוע בקול גדול יכולה להשליך על התנהלות השחקנים בעולמות האלו ולשחק לידיהם של מי שרוצים לצמצם את היקפי הכספים שנעים בו. כך, כשמיליארדי שקלים מונחים על השולחן, נאלצה חברת הביטוח להתייחס לסוגיית התשואות שנחלשו בחודשים האחרונים. מצד שני, הסוכנות הגדולה נאלצה להתמודד עם האשמות קשות שסוכניה מניידים לקוחות מהפניקס מיד לאחר שהם סיימו לקבל עמלה, רק כדי לחדש את זרימת העמלות לכיסם. בעגה המקצועית זה מכונה טוויסטינג (שחלוף).

המאבק בין הפניקס לפרופיט חשף לעיני כל את אופי העמלות שמשלמים הגופים המוסדיים לסוכני הביטוח על מנת שיעבירו אליהם לקוחות מהגופים המתחרים. עמלות אלה מתחלקות למעשה לכמה סוגים והן שונות במקצת בין קרנות הפנסיה לקופות הגמל וההשתלמות, וגם באורך הזמן בו הן משולמות.

בכל מקרה, את מרבית העמלות מקבלים הסוכנים במשך השנתיים הראשונות לאחר ניוד הלקוח. אם הלקוח או הסוכן מניידים את הלקוח שוב במהלך השנה הראשונה שלאחר המעבר האחרון, הסוכן יחזיר את מלוא העמלה ואם ניוד חוזר יתבצע בשנה השנייה, הוא יחזיר….

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר גלובס

תמיד כאן לשירותכם: