fbpx
מסדרון בית חולים

הביטוח דחה חולת סרטן בת 77. עכשיו היא תובעת?

קשישה במצב בריאותי קשה, שביטוח לאומי מכיר בה כסיעודית, פנתה ל"מנורה מבטחים", שם בוטחה בפוליסת ביטוח סיעודי קבוצתית, אך נענתה בשלילה

מערכת פסקדין, אתר YNET

בת 77 החולה בסרטן הדם ומוכרת על ידי ביטוח לאומי כסיעודית הגישה לאחרונה לבית משפט השלום בתל אביב תביעה נגד "מנורה מבטחים", משום שזו דחתה את בקשתה לתגמולי ביטוח סיעודי.
התובעת בוטחה בפוליסת ביטוח סיעודי קבוצתית ללקוחות קופת חולים לאומית, הכוללת פיצוי חודשי בסך של כ-4,500 שקל בגין מצב סיעודי ושחרור מתשלום פרמיות לתקופה של עד חמש שנים.
פוליסת הביטוח מגדירה "מצב סיעודי" כמצב בריאות ותפקוד ירודים של המבוטח כתוצאה ממחלה, תאונה או ליקוי בריאותי שבגינו הוא אינו מסוגל לבצע בכוחות עצמו חלק מהותי של לפחות שלוש מתוך שש הפעולות המכונות ADL: לקום ולשכב, להתלבש ולהתפשט, להתרחץ, לאכול ולשתות, לשלוט על הסוגרים או להתנייד בכוחות עצמו.
בתביעה שהוגשה באמצעות עו"ד מרק לייזרוביץ נטען כי מצבה הרפואי והתפקודי של המבוטחת קשה ביותר והיא סובלת בין השאר מסרטן דם עמיד לטיפולים, בעיות אורתופדיות חמורות, תשישות קשה, עייפות, כאבים חזקים, קושי בניידות ועוד.
עוד נטען כי האישה מצויה במצב סיעודי לפחות מאז אוקטובר 2022, והיא אף הוכרה על ידי ביטוח לאומי כזכאית לקצבת סיעוד בשיעור של 26 שעות סיעוד בשבוע. למרות זאת, מנורה דחתה את תביעתה לתגמולים מהביטוח הסיעודי בטענה שהיא לא במצב סיעודי. במכתב הדחייה צוין כי בהערכה תפקודית שבוצעה לה על ידי נציג החברה נמצא כי …..

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר YNET

 

מסדרון בית חולים
תמיד כאן לשירותכם: