fbpx

פרש לפני גיל 67 – גרושתו תקבל חלק מהפנסיה

20 שנה אחרי הפרידה קבע בית המשפט שהסכם הגירושים בין בני הזוג הוא ברור, ובמסגרתו מוענק לאישה נתח מהפנסיה המוקדמת של בעלה לשעבר
עו"ד מירב אלקלעי | פסקדין, אתר YNET

בית המשפט המחוזי בחיפה הכיר לאחרונה באישה כזכאית לחלק מכספי הפנסיה המוקדמת של בעלה לשעבר, 20 שנה אחרי פרידתם. השופט סארי ג'יוסי קבע שלשון הסכם הגירושים ברורה, ולפיה על הגבר להעביר לגרושתו חלק מהפנסיה שלו, כולל זו ששולמה לו לפני גיל הפרישה החוקי (67).
בני הזוג נישאו בתחילת שנות ה-80 ונפרדו ב-2003. שש שנים לאחר מכן הם התגרשו באופן רשמי. בהסכם הגירושים נקבע שעם פרישת הבעל מעבודתו הוא ישלם לאישה סכום חד פעמי, וכן כ-1,200 שקל מדי חודש מקצבת הפנסיה שלו, עד לאריכות ימים.
בתחילת 2020 פרש הבעל מעבודתו אחרי יותר מ-35 שנות עבודה כשהוא בן 60 בלבד. בנסיבות אלה הגישה האישה תביעה לבית המשפט למשפחה בקריות, לאכיפת הסכם הגירושים וחלוקת החיסכון הפנסיוני. בית המשפט קיבל את התביעה על סמך הודעת מעסיקו לשעבר של הבעל שלפיה אין מדובר בפנסיה רפואית אלא כזו המשולמת לו עקב פרישה מרצון.
הבעל לא השלים עם ההחלטה והגיש באוקטובר האחרון ערעור למחוזי. הוא עמד על כך שיציאתו לפנסיה נכפתה עליו בגלל מצבו הבריאותי הלקוי והוא לא בחר בכך. לדבריו, הסכם הגירושים מבחין בין ……

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר YNET

 

תמיד כאן לשירותכם: