fbpx
מחשב ונייד

לפחות הפנסיה שלנו בטוחה: ישראל עלתה לדירוג A במדד העולמי

קצת אופטימיות בימים קשים: לפי מדד מרסר הבינ"ל לשנת 2023, מערכת הפנסיה הישראלית עלתה לדירוג המירבי
ודורגה כאחת מארבע המדינות עם מערכות פנסיה הטובות בעולם

מערכת ice

מרסר ומכון CFA פרסמו היום (שלישי) את תוצאות מדד הפנסיה הבינ"ל השנתי ה-15. ישראל, שנכללת במדד זו השנה הרביעית, שמרה על מקומה בצמרת העולמית ודורגה במקום הרביעי – עם עליה בדירוג הכולל ל A בהשוואה ל +B בשנה שעברה. מגמת שיפור בניקוד זו השנה השלישית ברצף. בכך מצטרפת ישראל לשלוש המדינות הנוספות במדד עם דרוג כולל A – הולנד שדורגה במקום הראשון, איסלנד במקום השני ודנמרק במקום השלישי.

מדד MCGPI של מרסר ואיגוד CFA לשנת 2023 הינו תוצר של מחקר עולמי מקיף על איכות מערכות פנסיה ב-47 מדינות שונות בעולם המשרתות כשני שלישים (64%) מאוכלוסיית העולם. מרכז הראל לחקר שוק ההון בפקולטה לניהול ע"ש קולר באוניברסיטת תל אביב הינו שותף של מרסר בפיתוח המדד הבינלאומי ובניתוח נתוני ההשוואה.

המחקר משווה בין מערכות פנסיה ב-47 מדינות, מצביע על חולשות בכל מערכת, ומציע תחומים שבהם ניתן לבצע רפורמות כדי להבטיח לגמלאים פנסיה הולמת ובת-קיימא.
הדו"ח מציין כי מערכת הפנסיה בישראל ניצבת בשורה הראשונה בעולם מבחינת רמת הלימות גבוהה המעידה על חוזק במתן תגמולים לעמיתים, היא בת קיימא לאורך זמן, ויש לה רמה גבוהה של הוגנות. הדירוג הגבוה של ישראל נתמך על ידי סביבה רגולטורית חזקה ומערכת פנסיה המבוססת על…..

חוזקה של מערכת הפנסיה שנמדד בהשוואה הבינלאומית, בא לידי מבחן גם בזמן המלחמה שבה אנו נמצאים. מבדיקה נוספת שערכנו במרכז הראל לגבי ישראל מאז תחילת המלחמה עולה כי קרנות הפנסיה הגדולות יציבות ופועלות כראוי במהלך המלחמה לשמירה על….

 

לחץ כאן לריאת המשך הכתבה באתר ice.co.il

מחשב ונייד
תמיד כאן לשירותכם: