fbpx
מבוגרים על אופנוע

הראל וכללית: הגענו להסכמות ראשוניות על המשך הביטוח הסיעודי

אחרי כמעט שנה נציגי קופת החולים וחברת הביטוח הגיעו להסכמות ראשוניות בנוגע להמשך מתן הביטוח הסיעודי. זאת במסגרת עתירה שהגישה כללית נגד הראל – שהחליטה לסיים את ביטוח חברי הקופה. תמורת הארכת הביטוח בשנה לפחות, כללית תייקר את פוליסות הביטוח הסיעודי עבור חבריה

אלמוג עזר, אתר כלכליסט

לאחר דרמה שנמשכה כמעט שנה נציגי קופת החולים כללית וחברת הביטוח הראל הגיעו לידי הסכמות ראשוניות בנוגע להמשך מתן ביטוח סיעודי. כך נמסר היום בבג"ץ על ידי הצדדים במסגרת העתירה שהגישה כללית נגד הראל והחלטתה לסיים את ביטוח חברי הקופה.
תמורת הארכת הביטוח בשנה אחת לפחות, הכללית תייקר את פוליסות הביטוח הסיעודי עבור חבריה בשיעור שלא נקבע עדיין והוא נמצא כפי הנראה עדיין תחת משא ומתן בין הצדדים. העלאת המחירים מצריכה גם את אישור משרד הבריאות.

כללית עתרה לבג"ץ בתחילת חודש נובמבר נגד משרד הבריאות, משרד האוצר ורשות שוק ההון. זאת מתוך החשש כי 2.4 מיליון מבוטחייה יוותרו ללא ביטוח סיעודי בעקבות הסירוב של הראל, להמשיך לבטח את חברי הקופה לתוך שנת 2024. על פי העתירה, בקרן התשלומים של קופת חולים כללית נותרו בין 500 ל-800 מיליון שקל, סכום שעלול לא להספיק להמשיך לבטח את חברי קופת החולים.
כללית האשימה את משרד הבריאות ואת רשות שוק ההון, הרגולטור בתחום הביטוח, כי הם מתמהמהים בלקיחת החלטות שיעזרו לה לצלוח את המשבר אליו נקלעה.
בחמש השנים האחרונות קופות החולים וחברות הביטוח הגדולות מתחלקות באופן משתנה בסיכון שנובע ממתן ביטוח סיעודי לחולים. הראל מבטחת את קופת חולים כללית, הפניקס את קופת חולים מכבי ומנורה מבטחים את קופת חולים מאוחדת ולאומית. חברות הביטוח לוקחות על עצמן רק חלק מסוים בסיכון הביטוח והן דואגת בעיקר לתפעול וניהול התביעות. בד בבד הקרן של המבוטחים שאליה מופרשות חלק מהפרמיות שגובות חברות הביטוח מספקת את התשלומים עבור המבוטחים הסיעודיים

למרות הסיכון המוגבל שחברות הביטוח לוקחות על עצמן בשיתוף הפעולה עם קופות החולים בענף הסיעודי, הם מבקשות לצאת מהענף מתוך השקפה כי מדובר בענף הפסדי לאורך זמן שמוטה החלטות רגולציה. על כן שלוש החברות המוזכרות הודיעו לקופות החולים כי לא ימשיכו לבטח את החולים בענף הביטוח הסיעודי. החלטה זו נעשית…..

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר כלכליסט

מבוגרים על אופנוע
תמיד כאן לשירותכם: