fbpx

האוצר רוצה לממן את המלחמה בהקטנת הטבות המס על החסכונות הפנסיוניים וקרנות ההשתלמות

הצעדים שמתוכננים ע"י משרד האוצר צפויים לפגוע בעיקר במעמד הביניים ההסתדרות הודיעה שתתנגד, אבל יועצים פנסיוניים מדווחים על לקוחות ששוקלים צעדים דרסטיים כדי להימנע מהפגיעה בכספם

רונית מורגנשטרן, אתר MAKO.CO.IL

במסגרת הכנת התקציב לשנת 2024, שאמור להביא כסף רב למימון המלחמה והשלכותיה על המשק, בוחן משרד האוצר גם קיצוצים בהטבות המס בחיסכון ארוך הטווח כמו פנסיה וקרנות השתלמות.

בנושא קרנות ההשתלמות, מדובר על ביטול הפטור ממס על רווחים מחיסכון בקרנות השתלמות שיצטברו אחרי חיסכון של שש שנים רצופות.

לדברי יו"ר לשכת היועצים הפנסיוניים אייל שלזינגר, מיסוי הרווחים של קרן ההשתלמות יפגע בעובדים ממעמד הביניים וזאת מכיוון שהטבות המס בקרנות ההשתלמות מוגבלות עד תקרה מסוימת. הכספים הנחסכים בקרן השתלמות פטורים ממס רווחי הון העומד על 25% מהרווח הריאלי, בתנאי שהם נחסכים לתקופה של 6 שנים לפחות. "חוסכים לא מעטים, במיוחד ממעמד הביניים, משתמשים בכספי קרן השתלמות כמקור הכנסה נוספת להגדלת הקצבה בפרישה לפנסיה", הוא מסביר.

לדעתו, אפשרות שהאוצר כן יכול לשקול היא שחיסכון בקרן השתלמות יישאר עם הטבת המס במידה ששיעור ניכר מהחיסכון ייועד לתשלום קצבה ורק חלקו ישמש כסכום הוני למשיכה או צריכה. "במקרה, שכל הסכום ישמש למימון הוצאות, יהיה החיסכון חייב במס רווח הון בתום תקופת החיסכון. מצב זה כבר קיים בתוכניות פנסיוניות אחרות וניתן לאמץ אותו כפתרון שיאפשר לחוסכים ממעד הביניים להגדיל את ההכנסה בפרישה," הוא אומר.

בנושא הפנסיה – מדובר בביטול הרחבת הפטור ממס מ-52% מהקצבה המזכה ל-67% מהקצבה המזכה. קצבה מזכה היא קצבה שחייבת במס, משום שהיא משולמת מתשלומים שקיבלו הטבת מס בעת ש….

שיבוש תכניות פרישה לפנסיה ואפליה
"ביטול הגדלת הפטור ממס לפנסיונרים – הוא צעד מרחיק לכת אף יותר מהפגיעה בקרנות ההשתלמות," מציין שלזינגר, "זאת משום שביטול או הקטנת הפטור העתידי, יפגע בכל הציבור ללא יוצא מהכלל. כמו כן, ביטול הפטור מהווה שינוי כללים רטרואקטיבית, כך שכל הפורשים שבצעו תכנון פרישה נכון באמצעות יועצים פנסיונים כללו את פטור המס העתידי כחלק מתוכנית הפנסיה שלהם ושינוי הפטור יפגע ב……

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר MAKO.CO.IL

תמיד כאן לשירותכם: